A Questionnaire Evaluation About the Conscious of History of the Undergraduate Students at the Social Studies Teaching Department
Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi

A. Kürşat GÖKKAYA [1]


This questionnaire is applied to the fourth year students who are at social studies teaching department in order to test their conscious and knowledge on history. After the students 2 answers have been carefully examined, it is seen that the history knowledge they got from the primary, secondary and high school has continued up to now with little difference. It can be stated that the courses they have taken at the university may contribute to the democracy process, however, at the knowledge level, they thicken the surface level, not the deep level. In brief, it is too early to claim that the students who participated in the questionnaire have adequate knowledge to graduate. The solution to overcome this problem is to give acceleration to the education to make it more qualitative.
Sosyal Bilgiler son sınıf öğrencilerine tarih bilinci ve tarih bilgisi üzerine yapılan anket çalışmasında, öğrencilerimizin verdiği cevaplar gözden geçirildiğinde görülmektedir ki; üniversite öncesi eğitim kurumlarından aldıkları tarih bilgisi çok az değişiklikler göstererek günümüze kadar gelmektedir. Üniversitede almış/almakta oldukları tarih derslerinin ancak demokratikleşme sürecine olumlu katkıda bulunduğu, bilgi düzeyinde ise derinliğine değil yüzeysel katmanı kalınlaştıran çizgide kaldığı söylenebilir. Kısaca, sosyal bilgilerin mezun olma aşamasındaki öğretmen adaylarının tarihle ve tarih ilminin formasyonu ile bütünleşmiş olduklarını söylemek için henüz çok erkendir. Bu alandaki eksikleri gidermenin yolu ise nitelikli ve kaliteli eğitime hız vThis questionnaire is applied to the fourth year students who are at social studies teaching department in order to test their conscious and knowledge on history. After the students 2 answers have been carefully examined, it is seen that the history knowledge they got from the primary, secondary and high school has continued up to now with little difference. It can be stated that the courses they have taken at the university may contribute to the democracy process, however, at the knowledge level, they thicken the surface level, not the deep level. In brief, it is too early to claim that the students who participated in the questionnaire have adequate knowledge to graduate. The solution to overcome this problem is to give acceleration to the education to make it more qualitative. Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: A. Kürşat GÖKKAYA

Dates

Publication Date : June 1, 2001

Bibtex @ { gefad91086, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2001}, volume = {21}, pages = { - }, doi = {}, title = {Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi}, key = {cite}, author = {GÖKKAYA, A. Kürşat} }
APA GÖKKAYA, A . (2001). Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6768/91086
MLA GÖKKAYA, A . "Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6768/91086>
Chicago GÖKKAYA, A . "Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ):
RIS TY - JOUR T1 - Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi AU - A. Kürşat GÖKKAYA Y1 - 2001 PY - 2001 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 21 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi %A A. Kürşat GÖKKAYA %T Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi %D 2001 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 21 %N 2 %R %U
ISNAD GÖKKAYA, A. Kürşat . "Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 / 2 (June 2001): - .
AMA GÖKKAYA A . Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(2): -.
Vancouver GÖKKAYA A . Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(2): -.