Bodily Kinesthetic Intelligence and Physical Education
Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi

Emin KURU [1]


Considering every student has a different type of intelligence, we can help them to achieve their goals. Howard Gardner (1983) states that every individual has eight different intelligences and these are verbal/linguistic, logical/mathematical, visual/spatial, bodily/kinesthetic, musical/rhythmic, interpersonal/social, intrapersonal/introspective, naturalist intelligences. Those who have bodily/kinesthetic intelligence cannot stay at a certain place for a long time. They are called hyperactive. Most of the classroom teachers think that this type of intelligence should be included in the field of physical education teachers. Those who are good at bodily/kinesthetic intelligence need a different classroom environment because they always tend to use their body movements. Therefore, the most suitable course for them is physical education. However, most educators claim that the physical educbeden eğitimi, çoklu zeka, bedensel kinestetikphysical education, multiple intelligences, bodily/kinesthetic Tam Metin
Her öğrencinin farklı türden zekaya sahip olduğunu göz önüne alarak onlara hedeflerine ulaşmaları konusunda yardımcı olabiliriz. Howard Gardner (1983) sekiz farklı zeka türünden bahsetmektedir ve bunlar: 1. Sözel dilsel zeka. 2. Mantıksal matematiksel zeka. 3. Müziksel ritmik zeka. 4. Görsel uzaysal zeka. 5. Bedensel kinestetik zeka. 6. Kişilerarası zeka. 7. İçsel zeka. 8. Doğal zeka. Bedensel kinestetik zekaya sahip olanlar belli bir yerde uzun süre kalamazlar. Biz bunlara hiperaktif diyoruz. Birçok sınıf öğretmeni bu tür zekanın beden eğitimi öğretmenlerinin alanına dahil edilmesi gerektiğini düşünmektedir. Bu zekası iyi olan öğrenciler farklı bir sınıf ortamı isterler çünkü daima hareketli olma eğilimindedirler. Bu yüzden bu öğrenciler için en uygun ders bedenConsidering every student has a different type of intelligence, we can help them to achieve their goals. Howard Gardner (1983) states that every individual has eight different intelligences and these are verbal/linguistic, logical/mathematical, visual/spatial, bodily/kinesthetic, musical/rhythmic, interpersonal/social, intrapersonal/introspective, naturalist intelligences. Those who have bodily/kinesthetic intelligence cannot stay at a certain place for a long time. They are called hyperactive. Most of the classroom teachers think that this type of intelligence should be included in the field of physical education teachers. Those who are good at bodily/kinesthetic intelligence need a different classroom environment because they always tend to use their body movements. Therefore, the most suitable course for them is physical education. However, most educators claim that the physical educbeden eğitimi, çoklu zeka, bedensel kinestetikphysical education, multiple intelligences, bodily/kinesthetic Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Emin KURU

Dates

Publication Date : June 1, 2001

Bibtex @ { gefad91085, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2001}, volume = {21}, pages = { - }, doi = {}, title = {Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi}, key = {cite}, author = {KURU, Emin} }
APA KURU, E . (2001). Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6768/91085
MLA KURU, E . "Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6768/91085>
Chicago KURU, E . "Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ):
RIS TY - JOUR T1 - Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi AU - Emin KURU Y1 - 2001 PY - 2001 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 21 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi %A Emin KURU %T Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi %D 2001 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 21 %N 2 %R %U
ISNAD KURU, Emin . "Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 / 2 (June 2001): - .
AMA KURU E . Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(2): -.
Vancouver KURU E . Kinestetik Zeka ve Beden Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(2): -.