Olympic Games And Sports Sponsorship
Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu

Mehmet GÜÇLÜ [1]


Olympic games, the means of peace between people and nations are beeing held every four years, regardless of religion, language, race, culture, and traditional understandings of the nations. All the sportsman and woman want to compete in olympic games and represent his/her country. The biggest objective is to wiıı and be successful in a civilized way. Olympic games are expensive and it is an organization requires high cost. Developed countries can afford to pay this cost. As a result countries, which can pay the cost, will introduce themselves, increase tourism income, and have some modem sports facilities. Hosting countries share the expenses of sports organizations with business companies. In this article countries where olympic games were held, effects of olympics on the political, cultural and economic areas and sponsorship are examined.
İnsanlar ve ülkeler arasında barışın sağlanabilmesi için yüz yıllarca sporun bir araç olduğu olimpiyat oyunları, her dört yılda bir din, dil, ırk ve renk ayırımı yapmadan kültürlerin, adetlerin ve örflerin alış-veriş vasıtası olagelmiştir. Bütün elit sporcuların arzusu olimpiyat oyunlarında yarışmak ve ülkesini temsil etmektir. En başarılı olmak, olimpiyat şampiyonu olmak en büyük özlemdir. Ama gaye sportmence yarışmaktır. Olimpiyat oyunları, dünya çapında sporcu, gazeteci, televizyoncu, spor adamı ve seyircilerin katılımı ile pahalı ve maliyeti yüksek bir spor organizasyonudur. Kalkınmış ülkeler ancak bu maliyeti kaldırabilmekte, bu da ev sahibi ülkelerin tanıtımı, turizm faaliyetlerinin artması ve modem spor tesislerinin kazanılmasını sağlamaktadır. Spor organizasyonlarının maliyetini Olympic games, the means of peace between people and nations are beeing held every four years, regardless of religion, language, race, culture, and traditional understandings of the nations. All the sportsman and woman want to compete in olympic games and represent his/her country. The biggest objective is to wiıı and be successful in a civilized way. Olympic games are expensive and it is an organization requires high cost. Developed countries can afford to pay this cost. As a result countries, which can pay the cost, will introduce themselves, increase tourism income, and have some modem sports facilities. Hosting countries share the expenses of sports organizations with business companies. In this article countries where olympic games were held, effects of olympics on the political, cultural and economic areas and sponsorship are examined. Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Mehmet GÜÇLÜ

Dates

Publication Date : September 1, 2001

Bibtex @ { gefad91068, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2001}, volume = {21}, pages = { - }, doi = {}, title = {Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu}, key = {cite}, author = {GÜÇLÜ, Mehmet} }
APA GÜÇLÜ, M . (2001). Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (3) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6767/91068
MLA GÜÇLÜ, M . "Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6767/91068>
Chicago GÜÇLÜ, M . "Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ):
RIS TY - JOUR T1 - Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu AU - Mehmet GÜÇLÜ Y1 - 2001 PY - 2001 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 21 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu %A Mehmet GÜÇLÜ %T Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu %D 2001 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 21 %N 3 %R %U
ISNAD GÜÇLÜ, Mehmet . "Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 / 3 (September 2001): - .
AMA GÜÇLÜ M . Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(3): -.
Vancouver GÜÇLÜ M . Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(3): -.