The Teaching of The Nature of Matter to Chemistry Prospective Teachers by Using Cooperative Learning: Effect on Achievement of Student
Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi

Canan NAKİBOĞLU [1]


Numerous studies have been reported that many chemistry students at all level of education have important misconceptions and understanding difficulties related to the structure of matter. One of the most important reason is the some default performed during teacher training courses. For this purpose, firstly a paper-and-pencil test for assesing academic achievement on structure of matter topic was applied to 46 graduate students who were at 7th semester four-year chemistry teacher training programme in Necatibey Education Faculty and then evaluated. The achievement test had three sections, each of which consisted of 6,2,10 questions, respectively. Since the some important misconceptions and understanding difficulties on the topic was determined from data analyzed, a study group who was at 4th semester of the same programme in Necatibey Education Faculty was selected and the formation ofİşbirlikli Öğrenme, Öğretmen Eğitimi, Öğrenci BaşarısıCooperative Learning, Teacher Education, Students Achievement Tam Metin
Her düzeydeki kimya öğrencilerinin, maddenin yapısı ile ilgili önemli kavram yanılgılarına ve anlama güçlüklerine sahip oldukları birçok çalışmada gösterilmiştir. Sorunun önemli nedenlerinden biri olarak, öğretmen eğitiminde yapılan bazı yanlışlıklar gösterilebilir. Bu amaçla ilk olarak, maddenin yapısı konusu ile ilgili öğrenci başarısını ölçmek üzere Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi dört yıllık kimya öğretmeni programı 7.yarıyıl öğrencilerine bir başarı testi uygulanarak değerlendirildi. Bu test sırası ile 6, 2 ve 10 soru içeren üç bölümden oluşmaktadır. Verilerin analizinden konu ile ilgili bazı önemli yanlış kavramalar ile anlama güçlükleri belirlendiği için, aynı programın 4.yarıyıl öğrencilerinden Numerous studies have been reported that many chemistry students at all level of education have important misconceptions and understanding difficulties related to the structure of matter. One of the most important reason is the some default performed during teacher training courses. For this purpose, firstly a paper-and-pencil test for assesing academic achievement on structure of matter topic was applied to 46 graduate students who were at 7th semester four-year chemistry teacher training programme in Necatibey Education Faculty and then evaluated. The achievement test had three sections, each of which consisted of 6,2,10 questions, respectively. Since the some important misconceptions and understanding difficulties on the topic was determined from data analyzed, a study group who was at 4th semester of the same programme in Necatibey Education Faculty was selected and the formation ofİşbirlikli Öğrenme, Öğretmen Eğitimi, Öğrenci BaşarısıCooperative Learning, Teacher Education, Students Achievement Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Canan NAKİBOĞLU

Dates

Publication Date : September 1, 2001

Bibtex @ { gefad91061, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2001}, volume = {21}, pages = { - }, doi = {}, title = {Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi}, key = {cite}, author = {NAKİBOĞLU, Canan} }
APA NAKİBOĞLU, C . (2001). Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (3) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6767/91061
MLA NAKİBOĞLU, C . "Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6767/91061>
Chicago NAKİBOĞLU, C . "Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2001 ):
RIS TY - JOUR T1 - Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi AU - Canan NAKİBOĞLU Y1 - 2001 PY - 2001 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 21 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi %A Canan NAKİBOĞLU %T Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi %D 2001 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 21 %N 3 %R %U
ISNAD NAKİBOĞLU, Canan . "Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 / 3 (September 2001): - .
AMA NAKİBOĞLU C . Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(3): -.
Vancouver NAKİBOĞLU C . Maddenin Yapısı Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2001; 21(3): -.