The Effectivenes of Total Task and Forward Chaining Procedures in Teaching Art Skills
Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği

Nesrin DİLER [1] , Nihal VAROL [2]


The purpose of this study was to determine the effectiveness of “Individualized Instruction Materials that Objectives were designed according to Total Task and the Forward Chaining Strategies” in acquiring art skills in students with mental retardation. A total of 4 mentally retarded students who were from School of Egitim- Uygulama constituted the subject group of the study. Alternating treatment design which was one of the single subject designs, was used as a research design. Data were analized by using graphical analyses. Results of the study indicated that both strategies were found to help students in acquiring skills\' sub-objectives and found to have similar effectiveness.
Bu araştırmada, zihinsel engelli çocuklara resim-iş becerilerinin kazandırılmasında, “Amaçların Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımları” na göre düzenlendiği bireyselleştirilmiş öğretim materyallerinin etkililiğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın deneklerini, Eğitim-Uygulama okuluna devam eden 4 zihinsel engelli öğrenci oluşturmuştur. Araştırma, tek denekli deneysel desenlerden, dönüşümlü sağaltımlar deseni ile desenlenmiştir. Veriler, grafiksel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, her iki yaklaşımın, öğrencilerin becerilerin alt amaçlarını gerçekleştirmelerine yol açtığı ve etkililik bakımından benzerlik gösterdiği bulunmuştur.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Nesrin DİLER

Author: Nihal VAROL

Dates

Publication Date : March 1, 2002

Bibtex @ { gefad91037, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2002}, volume = {22}, pages = { - }, doi = {}, title = {Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği}, key = {cite}, author = {DİLER, Nesrin and VAROL, Nihal} }
APA DİLER, N , VAROL, N . (2002). Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6766/91037
MLA DİLER, N , VAROL, N . "Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2002 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6766/91037>
Chicago DİLER, N , VAROL, N . "Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2002 ):
RIS TY - JOUR T1 - Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği AU - Nesrin DİLER , Nihal VAROL Y1 - 2002 PY - 2002 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 22 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği %A Nesrin DİLER , Nihal VAROL %T Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği %D 2002 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 22 %N 1 %R %U
ISNAD DİLER, Nesrin , VAROL, Nihal . "Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 1 (March 2002): - .
AMA DİLER N , VAROL N . Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22(1): -.
Vancouver DİLER N , VAROL N . Resim İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22(1): -.