Understanding the concepts of momentum and impulse I a study of teacher candidates definitions of momentum and impulse by open ended questions
Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi

Pervin Ünlü GÜNEŞ [1] , Şebnem Kandil İNGEÇ Mehmet Fatih TAŞAR [2]


This study was conducted in Gazi Faculty of Education with the participation of teacher candidates from different majors and years. Data were collected at the beginning of 2001-Fall semester through written responses to open-ended questions. The purpose was to determine how the teacher candidates defined the concepts of momentum and impulse. The findings show that freshman students were not familiar with these concepts, and that during their four-year study the high school physics teacher candidates have developed a substantial gain in defining these two concepts. However, the results suggest that there is still room for further development in teaching and learning of these concepts at this level.
Bu çalışma, Gazi Eğitim Fakültesi\'nde farklı anabilimdalı ve sınıflarda öğrenim gören 192 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 2001 güz dönemi başlangıcında öğretmen adaylarına doğrudan tanım soruları sorularak toplanmıştır. Çalışmanın amacı, öğrencilerin momentum ve impuls kavramlarını tanımlayabilme düzeylerini tespit etmektir. Elde edilen bulgular özellikle liseden yeni gelen 1. sınıf öğrencilerinin bu kavramlara pek aşina olmadıklarını, fakat 4 yıllık öğrenimleri boyunca orta öğretim fizik öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin tanımları anlamada önemli ölçüde gelişme gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Ancak sonuçlar göstermektedir ki bu kavramların öğretilmesi ve öğrenilmesinide gelişme sağlanması için hâlâ This study was conducted in Gazi Faculty of Education with the participation of teacher candidates from different majors and years. Data were collected at the beginning of 2001-Fall semester through written responses to open-ended questions. The purpose was to determine how the teacher candidates defined the concepts of momentum and impulse. The findings show that freshman students were not familiar with these concepts, and that during their four-year study the high school physics teacher candidates have developed a substantial gain in defining these two concepts. However, the results suggest that there is still room for further development in teaching and learning of these concepts at this level.Fizik eğitimi, fen öğretmeni yetiştirme, öğrenci kavramalarıPhysics education, science teacher education, students conceptions Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Pervin Ünlü GÜNEŞ

Author: Şebnem Kandil İNGEÇ Mehmet Fatih TAŞAR

Dates

Publication Date : September 1, 2002

Bibtex @ { gefad91002, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2002}, volume = {22}, pages = { - }, doi = {}, title = {Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {GÜNEŞ, Pervin Ünlü and TAŞAR, Şebnem Kandil İNGEÇ Mehmet Fatih} }
APA GÜNEŞ, P , TAŞAR, Ş . (2002). Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (3) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6764/91002
MLA GÜNEŞ, P , TAŞAR, Ş . "Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2002 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6764/91002>
Chicago GÜNEŞ, P , TAŞAR, Ş . "Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2002 ):
RIS TY - JOUR T1 - Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi AU - Pervin Ünlü GÜNEŞ , Şebnem Kandil İNGEÇ Mehmet Fatih TAŞAR Y1 - 2002 PY - 2002 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 22 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi %A Pervin Ünlü GÜNEŞ , Şebnem Kandil İNGEÇ Mehmet Fatih TAŞAR %T Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi %D 2002 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 22 %N 3 %R %U
ISNAD GÜNEŞ, Pervin Ünlü , TAŞAR, Şebnem Kandil İNGEÇ Mehmet Fatih . "Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 3 (September 2002): - .
AMA GÜNEŞ P , TAŞAR Ş . Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22(3): -.
Vancouver GÜNEŞ P , TAŞAR Ş . Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22(3): -.