A model study on wetlands for the environment to be better known and its importance to be recognized
Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması

Kazım YILDIZ [1] , Tülay BAYKAL [2] , Meryem ALTIN [3]


This study is based on awareness for environment with visual and practial methods as much as possible in order to support an analytical approach to environment, which an individual lives in. For that reason, the nature is like a laboratory for scientific researches; and wetlands are the ideal environments in terms of ecology and practices. With this purpose, Karagöl is chosen as the study area. Three groups, each compsed of twenty students from the Deparment of Biology of Gazi University have carried on the studies before, during and after the field trip. It has been observed that the students have assessed the results with great care and interest and some false opinions and misunderstandings are corrected as the species are diversified beyond the estimations.
Bu çalışmanın temeli, bireyin yaşadığı çevreye karşı ilgisini ve sorunlara karşı çözümleyici yaklaşımını arttırabilmek için çevre eğitimini olabildiğince görsel ve uygulamalı yöntemlere dayandırmaktır. Çünkü doğa araştırma açısından bir laboratuvar gibidir ve sulak alanlar birçok ekolojik tanım ve uygulamalar açısından ideal araştırma ortamlarıdır. Bu amaçla Karagöl çalışma alanı olarak seçilmiştir. Gazi Üniversitesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinden oluşan yirmişer kişilik üç ayrı grup ile arazi öncesi, arazi esnası ve arazi sonrası çalışmalar yürütülmüştür. Öğrencilerin teorik bilgilerinin uygulamalarla pekiştiği, bazı yanlış bilgi ve yaklaşımlarının düzeldiği, özellikle tür zenginliğinin taThis study is based on awareness for environment with visual and practial methods as much as possible in order to support an analytical approach to environment, which an individual lives in. For that reason, the nature is like a laboratory for scientific researches; and wetlands are the ideal environments in terms of ecology and practices. With this purpose, Karagöl is chosen as the study area. Three groups, each compsed of twenty students from the Deparment of Biology of Gazi University have carried on the studies before, during and after the field trip. It has been observed that the students have assessed the results with great care and interest and some false opinions and misunderstandings are corrected as the species are diversified beyond the estimations.Çevre Eğitimi, Sulak Alanlar, Arazi GezileriEnviromental Education, Wetlands, Field Trips Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Kazım YILDIZ

Author: Tülay BAYKAL

Author: Meryem ALTIN

Dates

Publication Date : September 1, 2002

Bibtex @ { gefad90993, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2002}, volume = {22}, pages = { - }, doi = {}, title = {Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması}, key = {cite}, author = {YILDIZ, Kazım and BAYKAL, Tülay and ALTIN, Meryem} }
APA YILDIZ, K , BAYKAL, T , ALTIN, M . (2002). Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (3) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6764/90993
MLA YILDIZ, K , BAYKAL, T , ALTIN, M . "Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2002 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6764/90993>
Chicago YILDIZ, K , BAYKAL, T , ALTIN, M . "Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2002 ):
RIS TY - JOUR T1 - Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması AU - Kazım YILDIZ , Tülay BAYKAL , Meryem ALTIN Y1 - 2002 PY - 2002 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 22 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması %A Kazım YILDIZ , Tülay BAYKAL , Meryem ALTIN %T Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması %D 2002 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 22 %N 3 %R %U
ISNAD YILDIZ, Kazım , BAYKAL, Tülay , ALTIN, Meryem . "Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 3 (September 2002): - .
AMA YILDIZ K , BAYKAL T , ALTIN M . Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22(3): -.
Vancouver YILDIZ K , BAYKAL T , ALTIN M . Çevrenin Tanınması ve Öneminin Kavranmasına Yönelik Örnek Bir Sulak Alan Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22(3): -.