The status, importance and evaluation of teaching with projects in the science and mathematics instruction
Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi

Yüksel DEDE [1] , Süleyman YAMAN [2]


Traditional mathematics and science instruction address the comment of mathematical and science concepts and subjects only implicitly. Hence, students have no sense to found relationship between concepts that will prop up mathematical and science activities. Furthermore, students have not been able to appreciate the usefulness and importance of mathematics and sciences activities. Teaching with projects create an active mathematics and science classrooms in which students have both thinking and recreation while learning. In this article it was explained the types and advantages of using projects in mathematics and science teaching. In addition to, project evaluation criterions was showed that planning, implementing and evaluation of results.
Traditional mathematics and science instruction address the comment of mathematical and science concepts and subjects only implicitly. Hence, students have no sense to found relationship between concepts that will prop up mathematical and science activities. Furthermore, students have not been able to appreciate the usefulness and importance of mathematics and sciences activities. Teaching with projects create an active mathematics and science classrooms in which students have both thinking and recreation while learning. In this article it was explained the types and advantages of using projects in mathematics and science teaching. In addition to, project evaluation criterions was showed that planning, implementing and evaluation of results.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Yüksel DEDE

Author: Süleyman YAMAN

Dates

Publication Date : March 1, 2003

Bibtex @ { gefad90986, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2003}, volume = {23}, pages = { - }, doi = {}, title = {Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {DEDE, Yüksel and YAMAN, Süleyman} }
APA DEDE, Y , YAMAN, S . (2003). Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6763/90986
MLA DEDE, Y , YAMAN, S . "Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2003 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6763/90986>
Chicago DEDE, Y , YAMAN, S . "Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2003 ):
RIS TY - JOUR T1 - Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi AU - Yüksel DEDE , Süleyman YAMAN Y1 - 2003 PY - 2003 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 23 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi %A Yüksel DEDE , Süleyman YAMAN %T Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi %D 2003 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 23 %N 1 %R %U
ISNAD DEDE, Yüksel , YAMAN, Süleyman . "Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 / 1 (March 2003): - .
AMA DEDE Y , YAMAN S . Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 23(1): -.
Vancouver DEDE Y , YAMAN S . Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 23(1): -.