Rhythm Training in Preschool and The First Grade of Primary School
Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi

Mehlika DÜNDAR [1]


Various methods have been widely used in the music education both in preschool and the first grade of primary school. One of these methods is the rhythm training,which constitutes the core of muscular training. Children who have sound and sustainable rhythm training can easily grasp the other parts of the music, thus the learning process of music can be accelerated. Rhythm training is one of the most significant objectives of the music education. In this research an experimental study on perception of different rhythm patterns was carried out with a group of students at the age of six attending Gazi Preschool of Gazi University Foundation and meaningful results have been obtained.
Anaokulu ve ilköğretimin birinci sınıfındaki müzik eğitiminde kullanılan çeşitli yöntemler arasında yer alan ritim eğitimi, kassal öğrenmenin çekirdeğini oluşturmaktadır. Zira, sağlam bir ritim eğitimi alan çocuklar müziğin diğer temel öğelerini daha kolay kavramakta ve müziği öğrenme süreçleri hızlanmaktadır. Ritim eğitimi müzik eğitiminin önemli amaçlarından birisidir. Bu araştırmada, Gazi Üniversitesi Vakfı Gazi Anaokulu altı yaş grubu öğrencilerine farklı ritim kalıplarının algılanmasına ilişkin deneysel bir çalışma uygulanmış ve anlamlı sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Mehlika DÜNDAR

Dates

Publication Date : June 1, 2003

Bibtex @ { gefad90974, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2003}, volume = {23}, pages = { - }, doi = {}, title = {Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi}, key = {cite}, author = {DÜNDAR, Mehlika} }
APA DÜNDAR, M . (2003). Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6762/90974
MLA DÜNDAR, M . "Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2003 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6762/90974>
Chicago DÜNDAR, M . "Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2003 ):
RIS TY - JOUR T1 - Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi AU - Mehlika DÜNDAR Y1 - 2003 PY - 2003 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 23 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi %A Mehlika DÜNDAR %T Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi %D 2003 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 23 %N 2 %R %U
ISNAD DÜNDAR, Mehlika . "Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 / 2 (June 2003): - .
AMA DÜNDAR M . Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 23(2): -.
Vancouver DÜNDAR M . Anaokulu ve İlköğretimin Birinci Sınıfında Ritim Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 23(2): -.