The Problems And Solutions Of Evening Classes in Art Teaching Programmes at Fine Arts Teaching Departments in Turkey
Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri

Tamer KAVURAN [1]


There are 22 Art Teaching Programmes at the Departments of Fine Arts in Education Faculties in Turkey, 12 of which accept students for evening classes. Training these students is important from the point of training qualified art teachers. The problems in training future art teachaers should be eradicated.This study aimed to determine the opinions of the teaching staff working at Art Teaching Programmes on the problems of evening classes at Art Teaching Programmes. The study was conducted in 21 Art Teaching Programmes in Turkey in 2001-2002 academic year and the 323 teachers participated in the study. The data which were accepted valid and useful were obtained from 79.9 % of the population. In analyzing the data; frequency, percentage and chisquare (X2) were used. In data analysis .05 significance level was used and “SPSS 10 for Windows” statistics package was used. AccordinEğitim Fakültesi, Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı, Sanat Eğitimi, Resim İş Öğretmeni, II.Öğretim.Educational Faculties, Art Teaching Programmes, Art Teaching, Art Teacher, Evening Classes Tam Metin
Türkiye\'de 22 tane Eğitim Fakültesinde Güzel Sanatlar Eğitiminin Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalları açık olup bunların 12 tanesi II. Öğretime de öğrenci almaktadır. Nitelikli sanat eğitimcilerinin yetişmesinde bu öğrencilerin eğitimi önemli bir faktördür. Türkiye\'nin geleceğinde etkin roller alacak resim-iş öğretmeni adaylarının eğitiminde karşılaşılan sorunların giderilmesi gerekmektedir.Bu araştırma ile Türkiye\'de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarının, Türkiye\'de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarındaki II. Öğretiminde karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında TüThere are 22 Art Teaching Programmes at the Departments of Fine Arts in Education Faculties in Turkey, 12 of which accept students for evening classes. Training these students is important from the point of training qualified art teachers. The problems in training future art teachaers should be eradicated.This study aimed to determine the opinions of the teaching staff working at Art Teaching Programmes on the problems of evening classes at Art Teaching Programmes. The study was conducted in 21 Art Teaching Programmes in Turkey in 2001-2002 academic year and the 323 teachers participated in the study. The data which were accepted valid and useful were obtained from 79.9 % of the population. In analyzing the data; frequency, percentage and chisquare (X2) were used. In data analysis .05 significance level was used and “SPSS 10 for Windows” statistics package was used. AccordinEğitim Fakültesi, Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı, Sanat Eğitimi, Resim İş Öğretmeni, II.Öğretim.Educational Faculties, Art Teaching Programmes, Art Teaching, Art Teacher, Evening Classes Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Tamer KAVURAN

Dates

Publication Date : March 1, 2004

Bibtex @ { gefad90940, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2004}, volume = {24}, pages = { - }, doi = {}, title = {Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri}, key = {cite}, author = {KAVURAN, Tamer} }
APA KAVURAN, T . (2004). Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6760/90940
MLA KAVURAN, T . "Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6760/90940>
Chicago KAVURAN, T . "Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ):
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri AU - Tamer KAVURAN Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 24 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri %A Tamer KAVURAN %T Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri %D 2004 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 24 %N 1 %R %U
ISNAD KAVURAN, Tamer . "Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 / 1 (March 2004): - .
AMA KAVURAN T . Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(1): -.
Vancouver KAVURAN T . Türkiye de Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının II. Öğretimindeki Sorunları ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(1): -.