Trainee Mathematics Teachers Misconceptions and Attitudes Towards Abstract Mathematics Course A Sample of Buca Faculty of Education
Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları

Sevgi MORALI [1] , Hayrettin KÖROĞLU [2] , Adem ÇELİK [3]


It is very significant in terms of complete and meaningful learning to follow the basic skills, to determine the possible delays in time and to correct them immediately in the areas where the knowledge is tightly integrated as in mathematics.(Ersoy,1998) It is possible to help students to have a positive attitude towards mathematics, to make them comprehend the subjects profoundly, and enable them to learn without misconceptions through planning the mathematics the lessons effectively. A well-structured mathematics teaching enables the application of mathematical thinking into the other disciplines.In this research, in order to determine the attitude, possible misconceptions or the lack of knowledge in Abstract Mathematics Course and to find out their possible reasons, a multiple-choice test of 30 questions was applied to 277 freshmen in the Department of Primary and Secondary MathematiSoyut matematik, kavram yanılgıları, öğretmen adaylarının tutumları.Abstract mathematics, misconceptions, student teachers attitudes. Tam Metin
Matematik gibi öğrenmelerin sıkı sıkıya birbirinin üzerine kurulduğu ve bindirildiği derslerde temel becerilerin yakından izlenmesi, bunların kazanılmasında gecikmeler varsa zamanında belirlenmesi, belirlenenlerin geciktirilmeden anında düzeltilmesi tam ve anlamlı öğrenme açısından büyük önem taşır (Ersoy,1998).Öğrencilerde matematiğe karşı olumlu tutum oluşması, konuları derinlemesine anlamaları, kavram yanılgılarından uzak öğrenmelerin sağlanması matematik derslerinin iyi planlanmasıyla mümkündür. Planlı matematik öğretimi aynı zamanda matematiksel düşüncenin değişik disiplinlere uyarlanmasını da mümkün kılar. Bu araştırmada, soyut matematik dersine karşı tutum, oluşabilecek kavram yanılgıları, yada bilgi eksikliklerinin tespit edilmesi ve olası oluşma nedenlerinin araştırılması amacıyla, 30 &cIt is very significant in terms of complete and meaningful learning to follow the basic skills, to determine the possible delays in time and to correct them immediately in the areas where the knowledge is tightly integrated as in mathematics.(Ersoy,1998) It is possible to help students to have a positive attitude towards mathematics, to make them comprehend the subjects profoundly, and enable them to learn without misconceptions through planning the mathematics the lessons effectively. A well-structured mathematics teaching enables the application of mathematical thinking into the other disciplines.In this research, in order to determine the attitude, possible misconceptions or the lack of knowledge in Abstract Mathematics Course and to find out their possible reasons, a multiple-choice test of 30 questions was applied to 277 freshmen in the Department of Primary and Secondary MathematiSoyut matematik, kavram yanılgıları, öğretmen adaylarının tutumları.Abstract mathematics, misconceptions, student teachers attitudes. Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Sevgi MORALI

Author: Hayrettin KÖROĞLU

Author: Adem ÇELİK

Dates

Publication Date : March 1, 2004

Bibtex @ { gefad90938, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2004}, volume = {24}, pages = { - }, doi = {}, title = {Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları}, key = {cite}, author = {MORALI, Sevgi and KÖROĞLU, Hayrettin and ÇELİK, Adem} }
APA MORALI, S , KÖROĞLU, H , ÇELİK, A . (2004). Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6760/90938
MLA MORALI, S , KÖROĞLU, H , ÇELİK, A . "Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6760/90938>
Chicago MORALI, S , KÖROĞLU, H , ÇELİK, A . "Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ):
RIS TY - JOUR T1 - Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları AU - Sevgi MORALI , Hayrettin KÖROĞLU , Adem ÇELİK Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 24 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları %A Sevgi MORALI , Hayrettin KÖROĞLU , Adem ÇELİK %T Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları %D 2004 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 24 %N 1 %R %U
ISNAD MORALI, Sevgi , KÖROĞLU, Hayrettin , ÇELİK, Adem . "Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 / 1 (March 2004): - .
AMA MORALI S , KÖROĞLU H , ÇELİK A . Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(1): -.
Vancouver MORALI S , KÖROĞLU H , ÇELİK A . Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(1): -.