Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi
The Effect of a Program Design Based on New Curriculum Development Approach on Student Achievement

Nadir ÇELİKÖZ [1]


Bu araştırmanın amacı yeni program geliştirme anlayışına dayalı olarak örnek bir program geliştirmek ve öğrenci başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel modelin kullanıldığı araştırmada, G.Ü.T.E.F. Metal öğretmenlik programına kayıtlı toplam 46 öğrenci denek olarak kullanılmıştır. Öğrenciler deney ve kontrol gruplarına tesadüfi olarak atanmıştır. Deney grubunda tasarlanan ders programı (TDP), kontrol grubunda ise mevcut program (MP) 4 hafta boyunca uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre TDP mevcut programa göre öğrenci başarısı üzerinde daha etkili olmuştur.
Purpose of this study is to develop a sample program based on new curriculum development approach and to determine its effect on student achievement. An experimental model with a pretest – posttest control group was used with 46 subjects who study at Metal Teaching Training Program at Gazi University Faculty of Technical Education. Students were randomly selected for control and experimental groups. Designed syllabus (DS) practiced with the experimental group and current syllabus (CS) with the control group was applied for 4 weeks. The obtained findings indicate that the designed course program (DS) has been more effective on student achievement than current program (CS).
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Nadir ÇELİKÖZ

Dates

Publication Date : March 1, 2004

Bibtex @ { gefad90933, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2004}, volume = {24}, pages = { - }, doi = {}, title = {Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi}, key = {cite}, author = {ÇELİKÖZ, Nadir} }
APA ÇELİKÖZ, N . (2004). Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6760/90933
MLA ÇELİKÖZ, N . "Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6760/90933>
Chicago ÇELİKÖZ, N . "Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ):
RIS TY - JOUR T1 - Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi AU - Nadir ÇELİKÖZ Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 24 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi %A Nadir ÇELİKÖZ %T Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi %D 2004 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 24 %N 1 %R %U
ISNAD ÇELİKÖZ, Nadir . "Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 / 1 (March 2004): - .
AMA ÇELİKÖZ N . Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(1): -.
Vancouver ÇELİKÖZ N . Yeni Program Geliştirme Anlayışına Dayalı Olarak Geliştirilen Bir Program Tasarımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(1): -.