Year 2004, Volume 24 , Issue 2, Pages 0 - 0 2004-06-01

A General Look at the Science Curriculum Development Studies in Turkey
Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış

Suat ÜNAL [1] , Bayram ÇOŞTU [2] , Faik Özgür KARATAŞ [3]


Science curriculum is very important in providing effective science instruction. Therefore, science curricula that have been developed in our country up to now must be examined to develop new science curricula under the light of the results. For this reason, science curricula used in science teaching were examined in terms of design, implementation and evaluation process. The investigations reveal that detailed need assessment is not included in design period, adequate equipments for schools have not been provided properly, and that effective assessments have not been done after implementation. By taking into account of these deficiencies, in this study, some suggestions were made for further curriculum development efforts.
Fen bilimleri eğitiminin kalitesini artırmada öğretim programları oldukça önemlidir. Bundan dolayı geliştirilen öğretim programlarının incelenmesi ve yeni programların bu incelemelerden elde edilen veriler ışığında geliştirilmesi gerekmektedir. Bu gerekçeden yola çıkarak çalışmada günümüze kadar ülkemizde geliştirilen fen programları; planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları dikkate alınarak eleştirel bir bakışla açısıyla incelenmiştir. Yapılan incelemeler; programların planlama aşamalarında ayrıntılı ihtiyaç analizlerinin yeterince yapılmadığını, uygulama sürecinde gerekli olan koşulların tüm okullara sağlanamadığını ve uygulama sonrası etkili değerlendirmelerinin yapılamadığını göstermiştir. Bu çalışmada, belirlenen eksiklikler dikkate alınarak gelecekteki program geliştirme çalışmaScience curriculum is very important in providing effective science instruction. Therefore, science curricula that have been developed in our country up to now must be examined to develop new science curricula under the light of the results. For this reason, science curricula used in science teaching were examined in terms of design, implementation and evaluation process. The investigations reveal that detailed need assessment is not included in design period, adequate equipments for schools have not been provided properly, and that effective assessments have not been done after implementation. By taking into account of these deficiencies, in this study, some suggestions were made for further curriculum development efforts.Fen Bilimleri Eğitimi, Program Geliştirme, Fen Öğretim ProgramlarıScience Education, Curriculum Development, Science Curricula. Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Suat ÜNAL

Author: Bayram ÇOŞTU

Author: Faik Özgür KARATAŞ

Dates

Publication Date : June 1, 2004

Bibtex @ { gefad90922, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2004}, volume = {24}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış}, key = {cite}, author = {ÜNAL, Suat and ÇOŞTU, Bayram and KARATAŞ, Faik Özgür} }
APA ÜNAL, S , ÇOŞTU, B , KARATAŞ, F . (2004). Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24 (2) , 0-0 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6759/90922
MLA ÜNAL, S , ÇOŞTU, B , KARATAŞ, F . "Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): 0-0 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6759/90922>
Chicago ÜNAL, S , ÇOŞTU, B , KARATAŞ, F . "Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış AU - Suat ÜNAL , Bayram ÇOŞTU , Faik Özgür KARATAŞ Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 24 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış %A Suat ÜNAL , Bayram ÇOŞTU , Faik Özgür KARATAŞ %T Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış %D 2004 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 24 %N 2 %R %U
ISNAD ÜNAL, Suat , ÇOŞTU, Bayram , KARATAŞ, Faik Özgür . "Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 / 2 (June 2004): 0-0 .
AMA ÜNAL S , ÇOŞTU B , KARATAŞ F . Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(2): 0-0.
Vancouver ÜNAL S , ÇOŞTU B , KARATAŞ F . Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(2): 0-0.