Year 2004, Volume 24 , Issue 2, Pages 0 - 0 2004-06-01

A Study on the Assessment of the In service Needs of the Science Teachers of Gifted Students A Case for Science Art Center
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi

Murat GÖKDERE [1] , Salih ÇEPNİ [2]


The purpose of this study is to assess the in-service needs of science teachers of the gifted students with the help of needs assessment approach. In this research case study approach was used and data were gathered with the help of Needs Assessment In- Service Education Survey (NAIS). Sampling consists of nine science teachers working at the Bayburt and Trabzon Science Art Centers. Survey studies were implemented at these centers and data were analyzed. Data indicated that these teachers needs an in-service course about project based learning and activities, internet application about education of the gifted, modern learning theories and activities, Bloom\'s taxonomy and formal operations, models for the education of the gifted,, action research model, laboratory approaches. A modular seminar program of at least 28 hours covering these points should be prepared and provided for thÜstün yetenekli öğrenciler, fen Bilgisi öğretmenleri, bilim sanat merkeziGifted Students, Science Teachers, Science-Art Center Tam Metin
Bu çalışma üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmet içi ihtiyaçlarını ihtiyaç değerlendirme yaklaşımını kullanarak belirlemek amacı ile tasarlanmıştır. Özel durum yönteminin izlendiği bu çalışmada verilerin toplanması amacı ile bir Hizmet-içi İhtiyaç Değerlendirme Anketi (HİDA) hazırlandı. Çalışmanın örneklemini Bayburt ve Trabzon Bilim Sanat Merkezlerinde görev yapan 9 fen öğretmeni oluşturmaktadır. Hizmet-içi İhtiyaç Değerlendirme Anketi, örneklem de yer alan öğretmenlere uygulandı ve elde edilen veriler analiz edildi.Verilerin analizi neticesinde örneklem de yer alan öğretmenlerin bir çok konuda ihtiyaç belirtmelerine rağmen en fazla proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve etkinlikler, yeteneklilikle ilgili ınternet siteleri ve sürThe purpose of this study is to assess the in-service needs of science teachers of the gifted students with the help of needs assessment approach. In this research case study approach was used and data were gathered with the help of Needs Assessment In- Service Education Survey (NAIS). Sampling consists of nine science teachers working at the Bayburt and Trabzon Science Art Centers. Survey studies were implemented at these centers and data were analyzed. Data indicated that these teachers needs an in-service course about project based learning and activities, internet application about education of the gifted, modern learning theories and activities, Bloom\'s taxonomy and formal operations, models for the education of the gifted,, action research model, laboratory approaches. A modular seminar program of at least 28 hours covering these points should be prepared and provided for thÜstün yetenekli öğrenciler, fen Bilgisi öğretmenleri, bilim sanat merkeziGifted Students, Science Teachers, Science-Art Center Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Murat GÖKDERE

Author: Salih ÇEPNİ

Dates

Publication Date : June 1, 2004

Bibtex @ { gefad90911, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2004}, volume = {24}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi}, key = {cite}, author = {GÖKDERE, Murat and ÇEPNİ, Salih} }
APA GÖKDERE, M , ÇEPNİ, S . (2004). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24 (2) , 0-0 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6759/90911
MLA GÖKDERE, M , ÇEPNİ, S . "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): 0-0 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6759/90911>
Chicago GÖKDERE, M , ÇEPNİ, S . "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi AU - Murat GÖKDERE , Salih ÇEPNİ Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 24 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi %A Murat GÖKDERE , Salih ÇEPNİ %T Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi %D 2004 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 24 %N 2 %R %U
ISNAD GÖKDERE, Murat , ÇEPNİ, Salih . "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 / 2 (June 2004): 0-0 .
AMA GÖKDERE M , ÇEPNİ S . Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(2): 0-0.
Vancouver GÖKDERE M , ÇEPNİ S . Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(2): 0-0.