Year 2004, Volume 24 , Issue 2, Pages 0 - 0 2004-06-01

Yaz Tatili Öğrenme Kaybı

Asım ARI [1]


Bu çalışmada, öğrenme, bellek ve unutma gibi öğrenme sürecinde rolü ve etkisi olan üç temel kavram açıklanarak öğrenme kayıplarıyla ilişkisi tartışılacaktır. Öğrenme, yaşantılar yoluyla oluşan göreli olarak kalıcı davranış değişikliğidir. Bu tanıma göre öğrenmenin üç temel özelliği vardır: Öğrenme sonucunda davranış değişikliği meydana gelmesi; Davranıştaki değişmenin yaşantı ürünü olması; Öğrenmenin kalıcı izli olması. Öğrenmelerin tümünde ayrıca bellek söz konusudur. Bellek, bireyin bilgiyi kodladığı, depoladığı ve geri getirdiği süreç olarak tanımlanmaktadır. Kısa süreli bellekte işlenen bilgi uzun süreli belleğe aktarılarak depolanır. Gerektiğinde de uzun süreli bellekten kısa süreli belleğe geri getirilir. Uzun süreli belleğe aktarılmayan kısa süreli bellekteki bilgiler yok olur, hiçbir şekilde geri getirilemez. Uzun süreli bellekteki bilgilerde ise geri getirmede başarısızlık (unutma) olabilir. Unutma, bu çalışmada tartışılacağı üzere öğrenme kaybı olarak nitelendirilebilir.

Öğrenme kaybı, unutma, öğrenme
  • Affas, Amir (2002) Verimli Ders Çalışma Teknikleri (Çev. Savaş Kocabaş), İstanbul: Söylem Yayınları.
  • Arık, İ. Alev (1991) Öğrenme Psikolojisine Giriş, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları
  • Arkonaç, Sibel Ayşen (1998) Psikoloji: Zihin Süreçleri Bilimi (İkinci Baskı), İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Atkınson, Rita L.; Atkınson, Richard C.; Hılgard, Ernest R. (1995) Psikolojiye Giriş I (Çev: K. Atakay, M.Atakay, A. Yavuz), İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Bacanlı, Hasan (2002) Gelişim ve Öğrenme (Altıncı Baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Borman, Geoffrey (2001) Summer Are For Learning, Principal 80 no3 Ja 2001.
  • Bracey, Gerald W. (2002) Summer Loss: The Phenomenon No One Wants To Deal With, Phi Delta Kapan 84 no1 S 2002.
  • Butler, Gillian ve Mcmanus (1998) Psikolojinin ABC’si (Çev. Zeliha İyidoğan Babayiğit), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Journal Section Articles
Authors

Author: Asım ARI

Dates

Publication Date : June 1, 2004

Bibtex @research article { gefad292632, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2004}, volume = {24}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Yaz Tatili Öğrenme Kaybı}, key = {cite}, author = {ARI, Asım} }
APA ARI, A . (2004). Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24 (2) , 0-0 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6759/292632
MLA ARI, A . "Yaz Tatili Öğrenme Kaybı". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): 0-0 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6759/292632>
Chicago ARI, A . "Yaz Tatili Öğrenme Kaybı". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2004 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Yaz Tatili Öğrenme Kaybı AU - Asım ARI Y1 - 2004 PY - 2004 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 24 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Yaz Tatili Öğrenme Kaybı %A Asım ARI %T Yaz Tatili Öğrenme Kaybı %D 2004 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 24 %N 2 %R %U
ISNAD ARI, Asım . "Yaz Tatili Öğrenme Kaybı". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 / 2 (June 2004): 0-0 .
AMA ARI A . Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(2): 0-0.
Vancouver ARI A . Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 24(2): 0-0.