The Role of Teachers in Developing Social Responsibilities of Students
Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü

Hüseyin ŞİRİN [1]


What are the desciriptions and forms of social responsibilties and in what ways people learn them? In this study, the concepts of responsibility and social responsibility are described and then the expected responsibilities and duties of educational organizations are discussed. Man, as a social entity, carries out responsibilities, first, for himself/herself then for the society s/he lives in. These social responsibilities are acquired in the family, in natural environments and schools. At this point, teachers have a key role in improving individual and social responsibilities.
Sosyal sorumluluklarının tanımları ve biçimleri nelerdir ve insanlar bunları hangi yollarla öğrenirler? Bu çalışmada; sorumluluk ve sosyal sorumluluk kavramları tanımlanmış, ardından eğitim kurumlarının sosyal sorumluluk ile ilgili üstlenmesi gereken görevleri tartışılmıştır. Sosyal bir varlık olarak insan önce kendine karşı ardından da yaşadığı çevreye karşı bir takım sorumluluklarını yerine getirmektedir. Bu sosyal sorumluluklar ailede, doğal çevrede ve okullarda kazanılır. Bu noktada öğretmenler bireysel ve sosyal sorumlulukların kazanımında anahtar bir role sahiptirler.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Hüseyin ŞİRİN

Dates

Publication Date : March 1, 2005

Bibtex @ { gefad90883, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = { - }, doi = {}, title = {Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü}, key = {cite}, author = {ŞİRİN, Hüseyin} }
APA ŞİRİN, H . (2005). Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6757/90883
MLA ŞİRİN, H . "Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6757/90883>
Chicago ŞİRİN, H . "Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ):
RIS TY - JOUR T1 - Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü AU - Hüseyin ŞİRİN Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 25 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü %A Hüseyin ŞİRİN %T Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 1 %R %U
ISNAD ŞİRİN, Hüseyin . "Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 1 (March 2005): - .
AMA ŞİRİN H . Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(1): -.
Vancouver ŞİRİN H . Öğrencilerin Sosyal Sorumluluklarının Geliştirilmesinde Öğretmenlerin Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(1): -.