Year 2005, Volume 25 , Issue 1, Pages 149 - 154 2005-03-01

Importance of Functional Piano Skills for Music Teachers
İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi

Belir Tecimer KASAP [1]


Traditional piano training programs for music teachers more likely emphasize teaching of artistic piano skills. However, school music teaching requires the use of functional piano skills beyond artistic piano skills.
Müzik öğretmenlerinin eğitiminde kullanılan geleneksel piyano eğitimi daha çok artistik piyano becerilerin öğretilmesine ağırlık vermektedir. Ancak, okul müziği öğretimi artistik piyano becerilerinin ötesinde işlevsel piyano becerilerininde kullanılmasını gerektirmektedir.
  • Bulut, D. (2004, Nisan). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmenliğinde Kullanılabilirliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Johnson, G. W. (1987). Group Piano Instructional Priorities for Music Majors in Higher Education Settings in the United States. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Brigham Young University, Provo, UT.
  • Kasap, B. T. (1999). The Status of Undergraduate Secondary Piano Instruction in Selected Departments of Music Education in Turkey with Recommendations for Teaching Functional Skills in Groups. Yayınlanmamış Doktora Tezi. University of Oklahoma, Norman.
  • March, W. (1988). A Study of Piano Proficiency Requirements at Institutions of Higher Education in the State of Oregon as Related to the Needs and Requirements of Public School Music Teachers. Yayınlanmamış Doktora Tezi, The University of Oregon, Eugene.
  • Şentürk, N. (1994). Müzik Öğretmenliği Programındaki Uygulama Dersleri ve Çevre İlişkileri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel sayı), 195- 203.
  • Tuğcular, E. (1994) Türkiye’de Müzik Öğretmenlerinin Müzik Eğitimi Bölümlerinde Aldıkları Çalgı Eğitiminin Öğretmenliklerine Yansıması. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel sayı), 317-320.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Belir Tecimer KASAP

Dates

Publication Date : March 1, 2005

Bibtex @ { gefad90872, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = {149 - 154}, doi = {}, title = {İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi}, key = {cite}, author = {KASAP, Belir Tecimer} }
APA KASAP, B . (2005). İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (1) , 149-154 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6757/90872
MLA KASAP, B . "İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 149-154 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6757/90872>
Chicago KASAP, B . "İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 149-154
RIS TY - JOUR T1 - İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi AU - Belir Tecimer KASAP Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 149 EP - 154 VL - 25 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi %A Belir Tecimer KASAP %T İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 1 %R %U
ISNAD KASAP, Belir Tecimer . "İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 1 (March 2005): 149-154 .
AMA KASAP B . İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(1): 149-154.
Vancouver KASAP B . İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(1): 154-149.