Year 2005, Volume 25 , Issue 2, Pages 309 - 326 2005-06-01

Understanding the Concepts Momentum and Impulse II A Study of Teacher Candidates Written Responses to
Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi

Şebnem KANDİL İNGEÇ [1] , Mehmet Fatih TAŞAR [2] , Pervin ÜNLÜ [3]


This study was conducted in the Fall semester of 2005 at Gazi University Faculty of Education with the participation of 192 teacher candidates from different majors and years. There were four multiple choice problems that can be solved by using momentum and impulse concepts in the survey. Participants were also required to give extended responses for each problem. The purpose of this study was to determine the level of successful application of momentum and impulse concepts to the problems. Findings reveal that students experience difficulties in applying impulse-momentum theorem to the problems. The major difficulties were not drawing limits of the system examined, disregarding internal/external forces, and ignoring that momentum is a vector quantity.
Bu çalışma, Gazi Eğitim Fakültesi\'nde farklı anabilimdalı ve sınıflarda öğrenim gören 192 öğrencinin katılımı ile 2001 güz dönemi başlangıcında gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarına momentum ve impuls kavramlarını kullanarak çözülebilecek çoktan seçmeli cevaplar içeren dört problem yöneltilmiştir. Ancak katılımcılardan cevaplarını açıklamaları da istenmiştir. Çalışmanın amacı, öğrencilerin bu problemlere cevap verirken, momentum ve impuls kavramlarını uygulama düzeylerini tespit etmektir. Elde edilen bulgular momentumun korunumu ve impuls-momentum teoreminin problemlere uygulanması aşamasında sorunların olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sorunların başlıcaları; ele alınan sistemin sınırlarının çizilmemesi, iç/dış kuvvetlerin dikkate alınmaması ve momentumun vektörel bir büyüklük olduğunun göThis study was conducted in the Fall semester of 2005 at Gazi University Faculty of Education with the participation of 192 teacher candidates from different majors and years. There were four multiple choice problems that can be solved by using momentum and impulse concepts in the survey. Participants were also required to give extended responses for each problem. The purpose of this study was to determine the level of successful application of momentum and impulse concepts to the problems. Findings reveal that students experience difficulties in applying impulse-momentum theorem to the problems. The major difficulties were not drawing limits of the system examined, disregarding internal/external forces, and ignoring that momentum is a vector quantity.Fizik eğitimi, fen öğretmeni yetiştirme, öğrenci kavramalarıPhysics education, science teacher education, student conceptions Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Şebnem KANDİL İNGEÇ

Author: Mehmet Fatih TAŞAR

Author: Pervin ÜNLÜ

Dates

Publication Date : June 1, 2005

Bibtex @ { gefad90861, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = {309 - 326}, doi = {}, title = {Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi}, key = {cite}, author = {İNGEÇ, Şebnem KANDİL and TAŞAR, Mehmet Fatih and ÜNLÜ, Pervin} }
APA İNGEÇ, Ş , TAŞAR, M , ÜNLÜ, P . (2005). Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (2) , 309-326 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6756/90861
MLA İNGEÇ, Ş , TAŞAR, M , ÜNLÜ, P . "Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 309-326 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6756/90861>
Chicago İNGEÇ, Ş , TAŞAR, M , ÜNLÜ, P . "Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 309-326
RIS TY - JOUR T1 - Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi AU - Şebnem KANDİL İNGEÇ , Mehmet Fatih TAŞAR , Pervin ÜNLÜ Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 309 EP - 326 VL - 25 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi %A Şebnem KANDİL İNGEÇ , Mehmet Fatih TAŞAR , Pervin ÜNLÜ %T Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 2 %R %U
ISNAD İNGEÇ, Şebnem KANDİL , TAŞAR, Mehmet Fatih , ÜNLÜ, Pervin . "Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 2 (June 2005): 309-326 .
AMA İNGEÇ Ş , TAŞAR M , ÜNLÜ P . Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(2): 309-326.
Vancouver İNGEÇ Ş , TAŞAR M , ÜNLÜ P . Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(2): 326-309.