Year 2005, Volume 25 , Issue 2, Pages 135 - 144 2005-06-01

The Place of Graph Theory in Teaching with Using Concept Maps
Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri

Sevinç MERT UYANGÖR [1] , Devrim ÜZEL [2]


Concept maps make positive situtation to build knowledge in mind with making more explanation. A graph G consists of a set V(G) of vertices and a set E(G) of edges, in such a way that each edge is an incident with two vertices. In this study, it was shown that graph\'s matrix projections contribute to forming concept maps easy. It has been thought in graph theory that the characteristics of graph are very useful in teaching mathematics, designing concepts and evaluating instructions.
Kavram haritaları, kişinin daha fazla yorum yapmasını sağlayarak bilginin zihinde yapılanması için olumlu durum oluştururlar. Benzer bir yapı içeren; matematikte, tepeler(V) ve ayrıtlar(E) kümesinden oluşan, her tepe çiftini bir ayrıtla birbirine eşleyen bir g bağıntısı ile birlikte G=(V,E,g) ye bir graf denir. Bu çalışmada; grafın matrissel gösteriminin kavram haritasını oluşturmada kolaylaştırıcı rolü olduğu ortaya konulmuştur. Böylece graf teoride, grafların sahip olduğu bazı özelliklerin, matematik öğretiminde kavram haritalarının tasarımında ve öğretimin değerlendirilmesi boyutunda yararlı olacağı düşünülmektedir.
  • Commelot, R.A. (1987). Design and Evaluation of Software for Computer-Based Concept Mapping, Unpublished Mastery Theses, Urbana, Champaign.
  • McGowen, M. and Tall, D. (1999). Concept Maps and Schematic Diagrams as Devices for Documenting the Growth of Matematical Knowledge, Mathematic Education, Vol 34, p.717-733.
  • Novak, J., Gowin, D.B. and Johanessen, G.T. (1983). The Use of Concept Mapping and Knowledge Vee Mapping with Junior High School Science Students, Science Educaiton, 67, 625-645.
  • Novak, J.D. and Growin, B. (1984). Learning How toLearn. Cambridge University Press New York.
  • Wilson, R. A. (2002). Graphs, Colourings and the Four-colour Theorem. Oxford University Press New York.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Sevinç MERT UYANGÖR

Author: Devrim ÜZEL

Dates

Publication Date : June 1, 2005

Bibtex @ { gefad90851, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = {135 - 144}, doi = {}, title = {Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri}, key = {cite}, author = {UYANGÖR, Sevinç MERT and ÜZEL, Devrim} }
APA UYANGÖR, S , ÜZEL, D . (2005). Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (2) , 135-144 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6756/90851
MLA UYANGÖR, S , ÜZEL, D . "Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 135-144 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6756/90851>
Chicago UYANGÖR, S , ÜZEL, D . "Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 135-144
RIS TY - JOUR T1 - Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri AU - Sevinç MERT UYANGÖR , Devrim ÜZEL Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 135 EP - 144 VL - 25 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri %A Sevinç MERT UYANGÖR , Devrim ÜZEL %T Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 2 %R %U
ISNAD UYANGÖR, Sevinç MERT , ÜZEL, Devrim . "Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 2 (June 2005): 135-144 .
AMA UYANGÖR S , ÜZEL D . Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(2): 135-144.
Vancouver UYANGÖR S , ÜZEL D . Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(2): 144-135.