Year 2005, Volume 25 , Issue 2, Pages 1 - 17 2005-06-01

Misconceptions of Grade 10 Students About Force
Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları

İlhami KURU [1] , Bilal GÜNEŞ [2]


This study was carried out to determine the misconceptions of secondary school students about “force” which is fundamental of mechanics. The sample group constitutes 456 grade-10 science students who attend eight different secondary schools in four districts of central Ankara in 2002-2003 school years. Data formed by SPSS were used both in the development of the test used in this study and collecting the results. Some misconceptions which existed among students were listed at the end of the research and some suggestions were done to relieve these misconceptions.
Bu çalışma, lise öğrencilerinin, mekanik konularının temelini oluşturan kuvvet konusu ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara İl Merkezi\'ndeki 4 ilçede bulunan 8 genel lisede 2002-2003 eğitim öğretim döneminde öğrenim gören 456 lise 2. sınıf fen şubesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan testin geliştirilmesi ve uygulama sonuçlarının alınmasında SPSS istatistik programı kullanıldı. Öğrencilerde tespit edilen bazı kavram yanılgıları araştırma sonucunda maddeler halinde sunularak, kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik önerilerde bulunuldu.
  • Ayas, A. ve Sağlam M. (1998, Eylül). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Temel Kimya Kavramlarını Anlama Seviyeleri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Karadeniz Teknik Üniversitesi. Trabzon.
  • Çepni, S., Ayas, A. ve diğ. (1997). Fizik Öğretimi. YÖK/DÜNYA BANKASI, Ankara.
  • Eryılmaz, A. ve Tatlı A. (2000). ODTÜ Öğrencilerinin Mekanik Konusundaki Kavram Yanılgıları. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 93-98.
  • Fısher, K. M. (1985). A Misconception In Biology: Amino Acids and Translation. Journal of Research In Science Teaching, 22(1), 53-62.
  • Geban, Ö. ve diğ. (1998). Kavram Haritalama ve Benzeşme Yöntemi ile Mol Kavramı Öğretim. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Eylül 1998, Karadeniz Teknik Üniversitesi. Trabzon.
  • Hıse, Y. A. V. (1988). Student Misconceptions in Mechanics: An International Problem?. The Physics Teacher, 498-502.
  • Koray, Ö. C. ve BAL, Ş. (2002). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Kavramsal Değişim Stratejisi. G. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10(1), 83-90.
  • Kuru, İ. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özçelik, Durmuş Ali. (1997). Test Hazırlama Kılavuzu. Genişletilmiş Üçüncü Baskı, ÖSYM Eğitim Yayınları 8, Ankara.
  • Sadanand, N. ve Kess J. (1990). Concepts in Force and Motion. The Physics Teacher, 530-533.
  • Sequeıra, M. ve LEITE, L. (1991). Alternative Conceptions and History of Science in Physics Teacher Education. Science Education, 75(1), 45-56.
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Yeni Yaklaşımlar. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 61-71.
  • Yağbasan, R., Güneş, B., Özdemir, İ.E., Temiz, B.K., Gülçiçek, Ç., Kanlı, U., ÜNSAL, Y. Ve Tunç, T. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu – FİZİK, Gazi Kitabevi, Ankara.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: İlhami KURU

Author: Bilal GÜNEŞ

Dates

Publication Date : June 1, 2005

Bibtex @ { gefad90844, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = {1 - 17}, doi = {}, title = {Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları}, key = {cite}, author = {KURU, İlhami and GÜNEŞ, Bilal} }
APA KURU, İ , GÜNEŞ, B . (2005). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (2) , 1-17 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6756/90844
MLA KURU, İ , GÜNEŞ, B . "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 1-17 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6756/90844>
Chicago KURU, İ , GÜNEŞ, B . "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 1-17
RIS TY - JOUR T1 - Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları AU - İlhami KURU , Bilal GÜNEŞ Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 17 VL - 25 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları %A İlhami KURU , Bilal GÜNEŞ %T Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 2 %R %U
ISNAD KURU, İlhami , GÜNEŞ, Bilal . "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 2 (June 2005): 1-17 .
AMA KURU İ , GÜNEŞ B . Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(2): 1-17.
Vancouver KURU İ , GÜNEŞ B . Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Konusundaki Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(2): 17-1.