Education Faculty Students Ideas about Fundamental Characteristic of Atoms and Molecules
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri

Adnan KÜÇÜKÖNDER [1] , Ömer SÖĞÜT [2] , Erdoğan BÜYÜKKASAP [3]


An understanding of the concepts of atoms and molecules is fundamental to chemistry and some subjects in physics and biology. Students (year, that is last year) of chemistry, physics, biology and science education faculties in Turkey were interviewed to determine their ideas about fundamental characteristics of atoms and molecules. These are reported in this paper.
Atom ve molekül kavramları kimya öğrenimi açısından temel kavramlar olup fizik ve biyolojinin bir çok alanı açısından da önemlidir. Bu çalışmada Türkiye\'deki Eğitim Fakültelerinde okuyan Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi Eğitimi son sınıfında okuyan öğrencilerin mülakat yöntemiyle atom ve molekül hakkındaki kavramları ve yanlış kavramları belirlenmiştir.
  • Anderson, B. and Karrquist, C., (1983). How Swedish pupils, aged 12-15 years understand light and its properties. European Journal of Science Education, (4)887-402.
  • Anderson, B., (1986). Pupils' explanations of some aspects of chemical reactions.
  • Science Education, 70(5) 549-563. Cho. H., Kahle, LB., Nordland, EH., (1985). An investigation of high school biology textbooks as sources of misconceptions and difŞculties in genetics and some suggestions for teaching genetics. Science Education. 69(5) 707 —7 19.
  • Duit. R., (1983). Energy conceptions held by students and consequences for science teaching. In H. Helm and J .D. Novak (Eds), Proceeding of the Intemational
  • Seminar: Misconceptions in Science and Mathematics (pp.3l6—322). Ithaca. New York: Cornell University Press. Fethersthaugh. A.R.. (1990). Misconceptions and light: A curriculum approach.
  • Research in Science Education. 20, 105-113. Gardner. PJ... (1986). Physics student’s comprehension of motion with constant velocity. The Australian Science Teachers Journal, 31(37). 27-32.
  • GrifŞths, A.K., Preston, KR. (1992). Grade-12 students’ Misconceptions Relating to
  • Fundamental Characteristics of Atoms and Molecules. Journal of Research In Science Teaching, 29(6) 611-628. Novick. S. and Nussbaum, J ., (1981). Pupils’ understanding of the particulate nature of matter. A Cross-age study. Science Education, 65(2) 187- 196.
  • Wandersee. J .H., (1983). Student’s misconceptions about photosynthesis: A cross-age study. In H. Helm and LD. Novak (Eds), Proceeding of the International
  • Seminar: Misconceptions in Science and Mathematics (pp.441-446). Ithaca. New York: Cornell University Press. Shipstone, D.M.. (1984). A study of children‘s understanding of electricity in simple
  • DC circuits. European Journal of Science Education. 6, 185-198. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 3 (2005) 339-347 Appendix Interview Guide' Molecules (A) Structure l. If you were to take one water molecule from an ice cube and look at it under a microscope so powerful that you could see all the details of a molecule, what would you see?
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Adnan KÜÇÜKÖNDER

Author: Ömer SÖĞÜT

Author: Erdoğan BÜYÜKKASAP

Dates

Publication Date : September 1, 2005

Bibtex @ { gefad90843, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = { - }, doi = {}, title = {Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri}, key = {cite}, author = {KÜÇÜKÖNDER, Adnan and SÖĞÜT, Ömer and BÜYÜKKASAP, Erdoğan} }
APA KÜÇÜKÖNDER, A , SÖĞÜT, Ö , BÜYÜKKASAP, E . (2005). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (3) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6755/90843
MLA KÜÇÜKÖNDER, A , SÖĞÜT, Ö , BÜYÜKKASAP, E . "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6755/90843>
Chicago KÜÇÜKÖNDER, A , SÖĞÜT, Ö , BÜYÜKKASAP, E . "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ):
RIS TY - JOUR T1 - Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri AU - Adnan KÜÇÜKÖNDER , Ömer SÖĞÜT , Erdoğan BÜYÜKKASAP Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 25 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri %A Adnan KÜÇÜKÖNDER , Ömer SÖĞÜT , Erdoğan BÜYÜKKASAP %T Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 3 %R %U
ISNAD KÜÇÜKÖNDER, Adnan , SÖĞÜT, Ömer , BÜYÜKKASAP, Erdoğan . "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 3 (September 2005): - .
AMA KÜÇÜKÖNDER A , SÖĞÜT Ö , BÜYÜKKASAP E . Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(3): -.
Vancouver KÜÇÜKÖNDER A , SÖĞÜT Ö , BÜYÜKKASAP E . Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Atom ve Moleküllerin Temel Özellikleri Hakkındaki Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(3): -.