Year 2005, Volume 25 , Issue 3, Pages 325 - 338 2005-09-01

Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri
The Effects of Main Courses of Music on Creative Thinking Abilities of Music Teacher Candidates

Elif TEKİN GÜRGEN [1] , Sermin BİLEN [2]


Bu araştırma, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı alan derslerinin müzik öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca müzik öğretmeni adaylarının yaratıcılık düzeyleri ile mezun oldukları lise türü arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, 33 öğrenciye 6. yarıyılın başında ve 7. yarıyılın sonunda Torrance Yaratıcı Düşünme Testi (Sözel A Formu) uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin bu zaman diliminde gördükleri dersler araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu kullanılarak gözlenmiştir. Verilerin analizinde standart sapma, frekans, yüzde, t-Testi, Mann WhitneyThe purpose of this study is to investigate the effects of the main courses of Music Education Department of Fine Arts Education Section in D.E.U Buca Faculty of Education on the creative thinking ability of music teacher candidates. It is also investigated whether there is statistically significant difference between creativity levels and the type of high school education of music educator candidates. This study was carried out by applying Torrance Creative Thinking Test Verbal Form A (TCTT) to the 33 students of the music department pre-test at the beginning of the sixth term and the post-test at the end of the seventh term. In addition, the author observed the lessons of these students in that period by using an observation form developed by the author. The data were collected with Verbal A Form of Torrance Creative Thinking Test and with Lecturer Observation Form which was deYaratıcılık, Yaratıcı Düşünce, Müzik EğitimiCreativity, Creative Thinking, Music Education. Tam Metin
The purpose of this study is to investigate the effects of the main courses of Music Education Department of Fine Arts Education Section in D.E.U Buca Faculty of Education on the creative thinking ability of music teacher candidates. It is also investigated whether there is statistically significant difference between creativity levels and the type of high school education of music educator candidates. This study was carried out by applying Torrance Creative Thinking Test Verbal Form A (TCTT) to the 33 students of the music department pre-test at the beginning of the sixth term and the post-test at the end of the seventh term. In addition, the author observed the lessons of these students in that period by using an observation form developed by the author. The data were collected with Verbal A Form of Torrance Creative Thinking Test and with Lecturer Observation Form which was deYaratıcılık, Yaratıcı Düşünce, Müzik EğitimiCreativity, Creative Thinking, Music Education. Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Elif TEKİN GÜRGEN

Author: Sermin BİLEN

Dates

Publication Date : September 1, 2005

Bibtex @ { gefad90842, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2005}, volume = {25}, pages = {325 - 338}, doi = {}, title = {Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri}, key = {cite}, author = {GÜRGEN, Elif TEKİN and BİLEN, Sermin} }
APA GÜRGEN, E , BİLEN, S . (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 25 (3) , 325-338 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6755/90842
MLA GÜRGEN, E , BİLEN, S . "Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 325-338 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6755/90842>
Chicago GÜRGEN, E , BİLEN, S . "Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (2005 ): 325-338
RIS TY - JOUR T1 - Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri AU - Elif TEKİN GÜRGEN , Sermin BİLEN Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 325 EP - 338 VL - 25 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri %A Elif TEKİN GÜRGEN , Sermin BİLEN %T Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri %D 2005 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 25 %N 3 %R %U
ISNAD GÜRGEN, Elif TEKİN , BİLEN, Sermin . "Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 / 3 (September 2005): 325-338 .
AMA GÜRGEN E , BİLEN S . Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(3): 325-338.
Vancouver GÜRGEN E , BİLEN S . Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 25(3): 338-325.