Year 2006, Volume 26 , Issue 1, Pages 237 - 250 2006-03-01

The Scenarios in Teaching French as a Foreign Language
Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere

Kerime YILMAZ [1]


The writing and shooting of the scenarios used in the distant education is of utmost importance. Thus, this article aims to study the scenarios which are designed by the Educational Technologies. They meant a lot to the teaching of French in the 6th and 7th grades of primary education by examining the structure, the approach in teaching French as a foreign language, the shooting process, the television programming, the major functions, and their strong and weak points. To conclude, despite some of their deficiencies, still it is unquestionable that these scenarios highly contribute to the educational process of the students of distant education and to the promotion of French.
Uzaktan eğitimde kullanılan senaryoların kaleme alınışı ve filme çekilmesi büyük önem taşır. Makalemizde Eğitim Teknolojilerinin İlköğretim 6. ve 7. sınıfları için hazırlattığı Fransızca derslerine destek olan televizyon senaryolarını konu aldık. Bu senaryoların yapısını, yabancı dil olarak Fransızca öğretimindeki yaklaşım biçimini, filme çekilmesini, yayınlanmasını, bu programların temel işlevlerini, güçlü ve zayıf yönlerini irdeleyerek, eksikliklerine karşın açık öğretim öğrencilerine ve Fransızcanın Türkiye\'de yaygınlaşmasına katkılarının tartışılmaz olduğu sonucuna vardık.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Kerime YILMAZ

Dates

Publication Date : March 1, 2006

Bibtex @ { gefad90820, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2006}, volume = {26}, pages = {237 - 250}, doi = {}, title = {Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere}, key = {cite}, author = {YILMAZ, Kerime} }
APA YILMAZ, K . (2006). Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 26 (1) , 237-250 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6754/90820
MLA YILMAZ, K . "Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2006 ): 237-250 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6754/90820>
Chicago YILMAZ, K . "Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2006 ): 237-250
RIS TY - JOUR T1 - Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere AU - Kerime YILMAZ Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 237 EP - 250 VL - 26 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere %A Kerime YILMAZ %T Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere %D 2006 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 26 %N 1 %R %U
ISNAD YILMAZ, Kerime . "Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 / 1 (March 2006): 237-250 .
AMA YILMAZ K . Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 26(1): 237-250.
Vancouver YILMAZ K . Les Scenarios dans l Apprentissage a Distance du Français Langue Etrangere. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 26(1): 250-237.