Year 2006, Volume 26 , Issue 1, Pages 1 - 16 2006-03-01

Preservice Primary Science Teachers Misconceptions about Proteins, Enzymes and Protein Synthesis
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları

Olcay SİNAN [1] , Osman YILDIRIM [2] , M. Sabri KOCAKÜLAH [3] , Halil AYDIN [4]


It has been known that ideas (of a concept of interest) different from their respective ones that are scientifically accepted, exist in students\' minds, and these ideas are very resistant against change. These ideas that are termed “misconceptions” need to be determined, analysed for their causes, and corrected at every learning level. The aim of this study is to determine the type and causes of the misconceptions of preservice primary science teachers about proteins, enzymes and protein synthesis. Based on the results of the study, suggestions for preventing and correcting certain misconceptions related to the topics are also provided.
Öğrencilerin zihinlerinde araştırılan kavramla ilgili bilimsel olarak doğru kabul edilen düşünceden farklı düşüncelerin oluştuğu ve bunların da değişime çok dirençli olduğu bilinmektedir. Literatürde kavram yanılgısı olarak isimlendirilen bu düşüncelerin her öğretim düzeyinde tespit edilmesine, nedenlerinin araştırılmasına ve düzeltilmesine yönelik çalışmaların yapılması gerekmektedir. Bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının proteinler, enzimler ve protein sentezi ile ilgili kavram yanılgılarının ve bunların nedenlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında varolan kavram yanılgılarının önlenmesi ve giderilmesine yönelik öneriler verilmiştir.
  • Arnoudin, M., Mintzess, J.J. (1985). Students’ alternative conceptions of the circulatory system: across age study. Science Education. 69,721-733.
  • Bahar, M., Johnstone, A.H. ve Hansell, M.H., (1999). Revisiting learning difficulties in biology Journal of Biological Education. 33(2), 84-86.
  • Dreyfus, A., Jungwirth, E., (1988). The cell concept of 10th graders: curricular expectations and reality. International Journal of Science Education. 10, 221- 229.
  • Francis, J.W. ; Sellers, J.A. (1994). Studying Amino Acid Sequence Using Word Processing Programs. American Biology Teacher. 56, 8, 484-87.
  • Gilbert, J. K. (1977). The study of student misunderstandings in the physical sciences. Research in Science Educatio. 7, 165–171.
  • Kinchin, I.M., (2000). Concept-mapping activities to help students understand photosynthesis and teachers understand students. School Science Review. 82 (299), 11-14.
  • Lazarowitz, R., Penso, S. (1992). High school student’s difficulties in learning biology concepts. Journal of Biological Education. 26, 3, 215-223.
  • Lee, H., Songer, N. B. (1998). Science for Conceptual Understanding in an İnquiry- Based Learning Environment. Paper Presented at annual meeting of the National Assosation for Research in Science Teaching.
  • Novak, J.D. (1993). How do we learn our lesson?. The Science Teacher. 60, 50–55.
  • Waheed, T., Lucas, A.M., (1992). Understanding interrelated topics: Photosynthesis at age 14+n. Journal of Biological Education. 26 (3), 193-199.
  • Yıldırım, O., (2000). Lise 1. Sınıflarda Okutulmakta Olan Biyoloji Dersinin Program Tasarısı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi. Balıkesir.
  • Yıldırım, O., Nakiboğlu, C., Sinan, O., (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Difüzyon İle İlgili Kavram Yanılgıları. BAÜ-Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 6. cilt 1. sayı. (Baskıda)
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Olcay SİNAN

Author: Osman YILDIRIM

Author: M. Sabri KOCAKÜLAH

Author: Halil AYDIN

Dates

Publication Date : March 1, 2006

Bibtex @ { gefad90806, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2006}, volume = {26}, pages = {1 - 16}, doi = {}, title = {Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları}, key = {cite}, author = {SİNAN, Olcay and YILDIRIM, Osman and KOCAKÜLAH, M. Sabri and AYDIN, Halil} }
APA SİNAN, O , YILDIRIM, O , KOCAKÜLAH, M , AYDIN, H . (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 26 (1) , 1-16 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6754/90806
MLA SİNAN, O , YILDIRIM, O , KOCAKÜLAH, M , AYDIN, H . "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2006 ): 1-16 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6754/90806>
Chicago SİNAN, O , YILDIRIM, O , KOCAKÜLAH, M , AYDIN, H . "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2006 ): 1-16
RIS TY - JOUR T1 - Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları AU - Olcay SİNAN , Osman YILDIRIM , M. Sabri KOCAKÜLAH , Halil AYDIN Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 16 VL - 26 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları %A Olcay SİNAN , Osman YILDIRIM , M. Sabri KOCAKÜLAH , Halil AYDIN %T Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları %D 2006 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 26 %N 1 %R %U
ISNAD SİNAN, Olcay , YILDIRIM, Osman , KOCAKÜLAH, M. Sabri , AYDIN, Halil . "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 / 1 (March 2006): 1-16 .
AMA SİNAN O , YILDIRIM O , KOCAKÜLAH M , AYDIN H . Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 26(1): 1-16.
Vancouver SİNAN O , YILDIRIM O , KOCAKÜLAH M , AYDIN H . Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi ile İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 26(1): 16-1.