Year 2006, Volume 26 , Issue 3, Pages 133 - 143 2006-09-01

Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri
Views of Experienced and Student Teachers about Motivation in Effective Teaching Process

Melek ÇAKMAK [1] , Leyla ERCAN [2]


Bu çalışma öğretim sürecinde motivasyon konusuna yöneliktir. Araştırmanın amacı aday ve deneyimli öğretmenlerin etkili öğretim sürecinde motivasyon konusunda görüşlerini belirlemektir. Araştırmada veriler açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Araştırmanın bulguları gerek deneyimli öğretmenlerin gerekse öğretmen adaylarının konuyla ilgili ortak bazı hususlara işaret ettikleri, ancak öğretmen adaylarının bu konuda biraz daha detaylı bir bakış açısı ile konuyu değerlendirdiklerini göstermiştir.
This study deals with motivation that is regarded as having direct effects on teaching process. The aim of the study is to determine the views of both experienced and student teachers about motivation in the teaching process. The data were collected by means questionnaire with open ended items. The findings indicate that although both experienced teachers and student teachers state similar views about motivation student teachers seem to have much more detailed perspectives on motivation.
  • Bempechat, J. (2004) ‘The motivational benefits of homework: a social-cognitive perspective’, Theory Into Practice, 43 (3), 189-196.
  • Capel, S., Leask, M. and Turner, T. (eds) (1995) Learning to teach in the secondary school. London: RoutledgeFalmer.
  • Çakmak, M. & Ercan, L. (2003) ‘Student teachers’ views on the role of motivation for mathematics teaching and learning’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 31-37.
  • Ercan, L. (2003) Motivasyon. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed.L.Küçükahmet), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Fidan, N. (1985) Okulda Öğrenme ve Öğretme (Kuramlar, İlkeler, Yöntemler), Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hastings, N. (1997) ‘Classroom motivation’, in Effective Primary Teaching (Research- based classroom strategies) (Eds: P.Croll, & N.Hastings), London: David Fulton Publishers.
  • Hong, E., Milgram, R. M.& Rowell,L.L. (2004) ‘Homework motivation and preference: a learner-centered homework approach’, Theory Into Practice, 43 (3), 197- 204.
  • Reece, I. and Walker, S. (1997) Teaching, Training and Learning: A Practical Guide. (5th edn.) Business Education Publishers.
  • http://honolulu.hawai.ed
  • http://pvbars.org/webpage/library/motivation
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Melek ÇAKMAK

Author: Leyla ERCAN

Dates

Publication Date : September 1, 2006

Bibtex @ { gefad90795, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2006}, volume = {26}, pages = {133 - 143}, doi = {}, title = {Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri}, key = {cite}, author = {ÇAKMAK, Melek and ERCAN, Leyla} }
APA ÇAKMAK, M , ERCAN, L . (2006). Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 26 (3) , 133-143 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6752/90795
MLA ÇAKMAK, M , ERCAN, L . "Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2006 ): 133-143 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6752/90795>
Chicago ÇAKMAK, M , ERCAN, L . "Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 (2006 ): 133-143
RIS TY - JOUR T1 - Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri AU - Melek ÇAKMAK , Leyla ERCAN Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 133 EP - 143 VL - 26 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri %A Melek ÇAKMAK , Leyla ERCAN %T Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri %D 2006 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 26 %N 3 %R %U
ISNAD ÇAKMAK, Melek , ERCAN, Leyla . "Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 / 3 (September 2006): 133-143 .
AMA ÇAKMAK M , ERCAN L . Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 26(3): 133-143.
Vancouver ÇAKMAK M , ERCAN L . Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 26(3): 143-133.