Year 2007, Volume 27 , Issue 1, Pages 277 - 292 2007-03-01

A Study of Effectiveness and Application of Inquiry Method in a 4th Grade Science Course
İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma

Hatice Ahu GENÇTÜRK [1] , Lütfullah TÜRKMEN [2]


The purpose of this study was to compare students\' achievement levels with the effects of Inquiry and traditional teaching methods in the unit of Diversity of Living Things at the 4th grade Elementary Science Courses. This study was carried out in 4th grade elementary science courses as two groups with 50 students in the spring semester of 2003-2004. Inquiry-teaching method and traditional teaching method were applied to experimental and control groups, respectively. This study took seven weeks and to check students\' achievement levels, pre and post achievement tests were given to the both groups. As a result of the analysis of data, at the beginning, there were no statistically significant differences between two groups. At the end of study, there were statistically significant differences between two groups (P<0,05) that the achievement level of experimental group with inquiry teaching method was significantly higher than that of csorgulama yöntemi, geleneksel öğretim yöntemi, fen bilgisi eğitimi.Inquiry Methods, Traditional Teaching Method, Science Education Tam Metin
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf fen bilgisi dersi canlılar çeşitlidir ünitesinde öğrencilerin başarı düzeyleri açısından geleneksel öğretim metodu ile sorgulama yönteminin etkilerini karşılaştırmaktır. Araştırma 2003–2004 eğitim- öğretim yılının bahar döneminde ilköğretim okulunun iki farklı sınıfında 4. sınıf düzeyindeki 50 öğrenciyle yapılmıştır. Sorgulama (soruşturma=inquiry) yöntemi ile öğretim deney grubuna; geleneksel öğretim yöntemi ise kontrol grubuna uygulanmıştır. Bu çalışma yaklaşık 7 hafta sürmüş ve konu ile ilgili başarı testi başarı durumlarını karşılaştırmak amacı ile her gruba ön test ve son test olarak verilmiştir. Verilerin analiz edilmesi sonucunda; başlangıç düzeyinde gruplar arasında anlamlı bir başarı farkı gözlenmezken, çalışma sonucunda ilköğretim 4. sınıf &oThe purpose of this study was to compare students\' achievement levels with the effects of Inquiry and traditional teaching methods in the unit of Diversity of Living Things at the 4th grade Elementary Science Courses. This study was carried out in 4th grade elementary science courses as two groups with 50 students in the spring semester of 2003-2004. Inquiry-teaching method and traditional teaching method were applied to experimental and control groups, respectively. This study took seven weeks and to check students\' achievement levels, pre and post achievement tests were given to the both groups. As a result of the analysis of data, at the beginning, there were no statistically significant differences between two groups. At the end of study, there were statistically significant differences between two groups (P<0,05) that the achievement level of experimental group with inquiry teaching method was significantly higher than that of csorgulama yöntemi, geleneksel öğretim yöntemi, fen bilgisi eğitimi.Inquiry Methods, Traditional Teaching Method, Science Education Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Hatice Ahu GENÇTÜRK

Author: Lütfullah TÜRKMEN

Dates

Publication Date : March 1, 2007

Bibtex @ { gefad90785, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2007}, volume = {27}, pages = {277 - 292}, doi = {}, title = {İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma}, key = {cite}, author = {GENÇTÜRK, Hatice Ahu and TÜRKMEN, Lütfullah} }
APA GENÇTÜRK, H , TÜRKMEN, L . (2007). İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27 (1) , 277-292 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6751/90785
MLA GENÇTÜRK, H , TÜRKMEN, L . "İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 277-292 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6751/90785>
Chicago GENÇTÜRK, H , TÜRKMEN, L . "İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 277-292
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma AU - Hatice Ahu GENÇTÜRK , Lütfullah TÜRKMEN Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 277 EP - 292 VL - 27 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma %A Hatice Ahu GENÇTÜRK , Lütfullah TÜRKMEN %T İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma %D 2007 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 27 %N 1 %R %U
ISNAD GENÇTÜRK, Hatice Ahu , TÜRKMEN, Lütfullah . "İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 / 1 (March 2007): 277-292 .
AMA GENÇTÜRK H , TÜRKMEN L . İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(1): 277-292.
Vancouver GENÇTÜRK H , TÜRKMEN L . İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(1): 292-277.