Year 2007, Volume 27 , Issue 1, Pages 103 - 139 2007-03-01

An Example of Drama Application And Drama in Elementary Education
İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama

Necmettin KARAKAYA [1]


An educational system which directs students to memorize, become passive listeners, and present from thinking, questioning, and searching is not being advocated in the new era, Contrary, a system which raisers individuals who are capable of making suggestions to solve problems, questioning and developing the environment, in which they live, use their minds and emotions together and consuming the knowledge and transforming it to producation is being accepted. In this framework, the role of drama in education and teaching is very important During the animations and teaching of subjects, drama supports educations and teaching by providing advantages for conducting empathy, using body language, role playing, relaxing, dreaming and acquiring communication skills.The purpose of this study is with an example to show the influence of drama lecture subjests on elementary children\' learing and developments taught at Gazi Facultry of Education, Elementaİlköğretim, Drama, Öğrenme, Gelişim, Etki, Uygulama, Örnek.Elementary, Educations, Drama, Teaching, Development, Effect, Application, Example. Tam Metin
Eğitim ve öğretimde öğrencileri ezbere iten, düşünmeye sevk etmeyen, çocuğun sürekli dinlediği bir sistem artık çağımızda kabul görmemektedir. Bunun yerine karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getiren, yaşadığı çevreyi sorgulayabilen ve ileri boyutlara taşıyan, duygularını ve aklını birlikte kullanan, bilgiyi özümseyerek onu işe dönüştüren bireylerin yetişmesi öngörülmektedir. Bunun için “drama” eğitim ve öğretimde çok büyük bir önem taşımaktadır. Drama, bir konunun canlandırılması sırasında konuyu öğretirken empati kurma, beden dilini kullanma, rol oynama, hayal kurma, rahatlama, iletişim ve etkileşim becerilerini kazandırması ile eğitim ve öğretimi desteklemektedir. Bu makalede; Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği AnaAn educational system which directs students to memorize, become passive listeners, and present from thinking, questioning, and searching is not being advocated in the new era, Contrary, a system which raisers individuals who are capable of making suggestions to solve problems, questioning and developing the environment, in which they live, use their minds and emotions together and consuming the knowledge and transforming it to producation is being accepted. In this framework, the role of drama in education and teaching is very important During the animations and teaching of subjects, drama supports educations and teaching by providing advantages for conducting empathy, using body language, role playing, relaxing, dreaming and acquiring communication skills.The purpose of this study is with an example to show the influence of drama lecture subjests on elementary children\' learing and developments taught at Gazi Facultry of Education, Elementaİlköğretim, Drama, Öğrenme, Gelişim, Etki, Uygulama, Örnek.Elementary, Educations, Drama, Teaching, Development, Effect, Application, Example. Tam Metin
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Necmettin KARAKAYA

Dates

Publication Date : March 1, 2007

Bibtex @ { gefad90772, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2007}, volume = {27}, pages = {103 - 139}, doi = {}, title = {İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama}, key = {cite}, author = {KARAKAYA, Necmettin} }
APA KARAKAYA, N . (2007). İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27 (1) , 103-139 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6751/90772
MLA KARAKAYA, N . "İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 103-139 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6751/90772>
Chicago KARAKAYA, N . "İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 103-139
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama AU - Necmettin KARAKAYA Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 103 EP - 139 VL - 27 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama %A Necmettin KARAKAYA %T İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama %D 2007 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 27 %N 1 %R %U
ISNAD KARAKAYA, Necmettin . "İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 / 1 (March 2007): 103-139 .
AMA KARAKAYA N . İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(1): 103-139.
Vancouver KARAKAYA N . İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(1): 139-103.