Year 2007, Volume 27 , Issue 3, Pages 211 - 220 2007-09-01

The Opinions And Experıences Of Secondary School Students About Units Taught In Chemistry Course
Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri

Ali YILDIRIM [1] , Nail İLHAN [2]


The aim of the present study was the determination of the opinions and experiences of secondary school students about units taught in chemistry course and an evaluation of relation between opinions and experiences. Total 201 students from five different secondary schools, in Erzurum, were participated. A questionnaire contains 17 statements was applied to the students. In the general evaluation of the data obtained from the questionnaire, one can see that students say that units are important. However, students negatively responded to the statement 4th that was “if units are not written in the exam, mark should be lowered”.
Bu çalışma liselerde eğitim gören fen sınıflarındaki öğrencilerin kimya dersinde geçen birimler hakkındaki görüşlerini ve deneyimlerini belirlemek ve arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Erzurum\'da beş lisenin fen bölümlerinde öğrenim gören toplam 201 öğrenci katılmıştır. 17 cümle bulunan anket hazırlanıp, bu öğrencilere uygulanmıştır. Genel olarak anket verileri değerlendirildiğinde; öğrenciler birimlerin önemli olduğunu ifade etmelerine rağmen, “sınavlarda birimler yazılmaz ise puan kesilmelidir” şeklindeki 4. cümleye öğrencilerin büyük çoğunluğu olumsuz cevap vermiştir.
  • Freeman, R D. (2003). SI for Chemists: Persistent Problems, solid solutions. Journal of Chemical Education, 80(1), 16-21.
  • Gorin G. (2003). Mole, mole per liter, and molar. Journal of Chemical Education, 80(1), 103-104
  • McMillan, J.H. ve Schumacher S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry, (Sixth Edition), (21-26), Pearson Education, Boston
  • Petrucci R. H., ve Harwood W. S. ve Herring F.G. (2002). Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar .(8. . baskı) (Çev. Edt. Tahsin Uyar ve Serpil Aksoy). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Seçken N., Yücel S. ve Morgil F.İ. (2002). Yüksek öğretimde bazı kimya bilgilerinin sınıf düzeyi ve cinsiyete göre dağılımı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19(2), 1-14.
  • Yücel S., Seçken N., ve Morgil F.İ. (2001). Öğrencilerin lise kimya derslerinde öğretilen semboller, sabitler ve birimlerini öğrenme derecelerinin ölçülmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2), 113-123.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Ali YILDIRIM

Author: Nail İLHAN

Dates

Publication Date : September 1, 2007

Bibtex @ { gefad90748, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2007}, volume = {27}, pages = {211 - 220}, doi = {}, title = {Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri}, key = {cite}, author = {YILDIRIM, Ali and İLHAN, Nail} }
APA YILDIRIM, A , İLHAN, N . (2007). Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27 (3) , 211-220 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6749/90748
MLA YILDIRIM, A , İLHAN, N . "Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 211-220 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6749/90748>
Chicago YILDIRIM, A , İLHAN, N . "Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 211-220
RIS TY - JOUR T1 - Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri AU - Ali YILDIRIM , Nail İLHAN Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 211 EP - 220 VL - 27 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri %A Ali YILDIRIM , Nail İLHAN %T Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri %D 2007 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 27 %N 3 %R %U
ISNAD YILDIRIM, Ali , İLHAN, Nail . "Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 / 3 (September 2007): 211-220 .
AMA YILDIRIM A , İLHAN N . Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(3): 211-220.
Vancouver YILDIRIM A , İLHAN N . Lise Öğrencilerinin Kimya Dersinde Öğretilen Birimler Hakkındaki Görüşleri ve Deneyimleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(3): 220-211.