Year 2007, Volume 27 , Issue 3, Pages 83 - 98 2007-09-01

The Study of Classroom Teacher Candidates Perspectives Towards Field Trip Method
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi

Mehmet Kaan DEMİR [1]


The aim of this study is examining classroom teacher candidates\' perspectives towards field trip method. The population of this descriptive study is Gazi University Faculty of Gazi Education, Classroom Teachers Department 4th class students. 294 of 168 students that constitute the focus of the study had been taken as the sample. After the research; it appeared that the classroom teacher candidates prefer working at town with city centers and government elementary schools; twenty-three percent (%23) of the candidates have never attended to a field trip, twenty-one percent (%21) of them are going to apply expression method, fourty-six percent (%46) are going to assign minimum homework exercise; and according to all of the teacher candidates: the field trip is not put into practice sufficiently in our country.
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının gözlem gezisi yöntemine bakış açılarını incelemektir. Bu betimleyici çalışmanın evreni, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencileridir. Çalışmanın evrenini oluşturan 294 öğrenciden 168 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının genel olarak ilçe ve il merkezlerinde ve devlet ilköğretim okullarında görev yapmak istedikleri, %23\' ünün üniversite öncesi hiç gözlem gezisine katılmadığı, %21\' inin öğretmen olduğunda en çok düz anlatım uygulayacağı, %46\' sının öğretmen olduğunda ev ödevi uygulamasını en az yapacağı, öğretmen adaylarının tamamına göre ülkemizde gözlem gezisinin yeterince uygulanmadığı ortaya çıkmıştır.
  • Aktaş, Ş. & O. Gündüz (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Anadolu Ajansı. (2007, Şubat 21). Hindistan'da tekne kazası: 22 ölü.
  • < http://www.infokarma.net/Detay.asp?haberid=13262> (2007, Mayıs 21).
  • Belen, F. (1992). İlk ve Orta Öğretimde Arkeoloji Müzelerinde Eğitim Sorumluluklarının Belirlenmesi–Çözüm Üzerine Bir Deneme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çetil, M. (2007, Mayıs 01). Serik'te okul gezilerine kaymakamlık sınırlaması.
  • <http://www.zaman.com.tr/webapp-tr/haber.do?haberno=534320> (2007, Mayıs 21).
  • Demiray, O. (2007, Nisan 27). Dev çam ağacı faciayı önledi.
  • <http://www.milliyet.com.tr/2007/04/27/son/sontur03.asp> (2007, Mayıs 21).
  • Falk, J. H. (1983). Field Trips: A Look at Environmental Effects on Learning. Journal of Biological Education 17: 137-142.
  • Falk, J. H. & J. D. Balling (1982). The Field Trip Milieu: Learning and Behavior as a Function of Contextual Events. Journal Of Educational Research 76: 22-28.
  • Kayabal, C. (2007, Nisan 16). Sakarya Valiliği gezileri yasakladı. <http://www.felahiyem.com/f/?felahiye=haberdetay&haber_id=337> (2007, Mayıs 21).
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Safran, M. (2002). Orta Öğretim Kurumlarında Tarih Öğretiminin Yapı ve Sorunlarına İlişkin Bir Araştırma. Türk Yurdu, 22 (175): 73-79.
  • Sevindi, N. (2007, Nisan 17). Zaman'a Veda. <http://www.nevvalsevindi.com/oku.php?id=808> (2007, Mayıs 21).
  • Sungur, N. (2001). Yaratıcı Okul Düşünen Sınıflar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Tokcan, H. (2002). Orta Öğretim Coğrafya Programında Yer Alan Nüfus Konularının Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaman, S. (2000). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin 4 ve 5. Sınıflarda Fen Bilgisi Dersinde Öğretim Yöntemlerini Kullanma Durumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Mehmet Kaan DEMİR

Dates

Publication Date : September 1, 2007

Bibtex @ { gefad90740, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2007}, volume = {27}, pages = {83 - 98}, doi = {}, title = {Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi}, key = {cite}, author = {DEMİR, Mehmet Kaan} }
APA DEMİR, M . (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27 (3) , 83-98 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6749/90740
MLA DEMİR, M . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 83-98 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6749/90740>
Chicago DEMİR, M . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 83-98
RIS TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi AU - Mehmet Kaan DEMİR Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 83 EP - 98 VL - 27 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi %A Mehmet Kaan DEMİR %T Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi %D 2007 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 27 %N 3 %R %U
ISNAD DEMİR, Mehmet Kaan . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 / 3 (September 2007): 83-98 .
AMA DEMİR M . Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(3): 83-98.
Vancouver DEMİR M . Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözlem Gezisi Yöntemine Bakış Açılarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(3): 98-83.