Year 2007, Volume 27 , Issue 3, Pages 37 - 50 2007-09-01

Developing An English Course Through Posners Course Design Model
Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi

Meltem BATURAY [1] , Orhan CURAOĞLU [2] , Recep ÇAKIR [3]


In this study, the authors, first, have focused on the course design, its elements and the differences among these elements; second, they have explained Posner\'s Course Design Model and finally gave an example of the design model. The sample design has been prepared for Elementary level Prep Class students and it consists of a whole course with all its units. This model works as a guide for teachers and every teacher can develop his own course design regarding his circumstances and by doing the necessary analyses.
Bu çalışmada ilk olarak ders tasarımının temel unsurları ile bu unsurlar arasındaki farklar üzerinde durulmuş, sonrasında Posner\'ın Ders Tasarım Modeli ile bileşenleri adım adım açıklanarak örnek bir ders tasarımı oluşturulmuştur. Bu çalışmada söz konusu ders tasarımı modeli ele alınarak hazırlanan ders İngilizce Hazırlık sınıfı başlangıç (elementary) sevideki öğrencilere yönelik örnek ders ve ünitelerden oluşmaktadır. Bu model öğretmenlere rehber niteliğindedir ve her öğretmen kendi koşullarına uygun gerekli analizleri de yaparak kendi ders tasarımını geliştirebilir.
  • Arends, R. I. (2001). Learning to Teach. USA: Mc Graw Hill.
  • Ertmer, P. A. ve Newby, T. J. (1993). Behaviorism, cognitivism, constructivism: comparing critical features from an instructional design perspective. Performance Improvement Quarterly, 6 (4), 50-72.
  • Dick, W., Carey, L. ve Carey, J. O. (2001). The Systematic Design of Instruction. New York: HarperCollins.
  • Gustafson, K.L., Branch, R. M. (1997). Revisioning Models of Instructional Development. Educational Technology Research and Development, 45(3), 73- 89.
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., ve Kemp, J.E., (2004). Designing Effective Instruction. US: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kiraz, E, Hardal, Ö. Akdag, Z. ve Güzel, C.I. (2004) Designing an Instruction or Using A Designed Instruction: Critiquing the Teachers’ Instructional Design Approach. Conference on Quality in Education in the Balkan Countries, Sofia, 1-4 July, Bulgaria.
  • Posner, G. J, Rudnitsky, A. N (2001) Course Design: A guide to Curriculum Development for Teachers. USA: Addison Wesley Longman, Inc.
  • Smith P. L. and Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. New York: Merrill.
  • Tyler, R.W. (1971). Basic principles of curriculum and instruction. London: The University of Chicago Press.
  • Winn, W. (2004). Cognitive perspectives in psychology. Yayımlandığı kitap D.J. Jonassen (Editör), Handbook of Research on Educational Communications and Technology, 2nd ed. (79-112). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Meltem BATURAY

Author: Orhan CURAOĞLU

Author: Recep ÇAKIR

Dates

Publication Date : September 1, 2007

Bibtex @ { gefad90737, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2007}, volume = {27}, pages = {37 - 50}, doi = {}, title = {Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi}, key = {cite}, author = {BATURAY, Meltem and CURAOĞLU, Orhan and ÇAKIR, Recep} }
APA BATURAY, M , CURAOĞLU, O , ÇAKIR, R . (2007). Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27 (3) , 37-50 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6749/90737
MLA BATURAY, M , CURAOĞLU, O , ÇAKIR, R . "Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 37-50 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6749/90737>
Chicago BATURAY, M , CURAOĞLU, O , ÇAKIR, R . "Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2007 ): 37-50
RIS TY - JOUR T1 - Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi AU - Meltem BATURAY , Orhan CURAOĞLU , Recep ÇAKIR Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 37 EP - 50 VL - 27 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi %A Meltem BATURAY , Orhan CURAOĞLU , Recep ÇAKIR %T Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi %D 2007 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 27 %N 3 %R %U
ISNAD BATURAY, Meltem , CURAOĞLU, Orhan , ÇAKIR, Recep . "Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 / 3 (September 2007): 37-50 .
AMA BATURAY M , CURAOĞLU O , ÇAKIR R . Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(3): 37-50.
Vancouver BATURAY M , CURAOĞLU O , ÇAKIR R . Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 27(3): 50-37.