Year 2009, Volume 29 , Issue 1, Pages 237 - 255 2009-03-01

Constant Time Delay Procedure And An Example Of An Instruction
Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği

Çığıl Aykut [1]


The goal of the skill training for mentally retarded children is to gain them more independence in the society. There are many types of prompt stragies to teaching skills for mentally retarded children. The most commonly used prompting stragies are the most-to-least prompts, the system of least prompts and the time delay procedures In this article, the constant time delay procedure which is one of the response prompt stragies is explained to teaching the chained tasks. Also,in this article an example of an application of the teaching of cooking soup,which is chained task by using constanttime delay strategy is placed.
Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerle yapılan beceri öğretiminin amacı, onları toplumda daha bağımsız bireyler olarak yetiştirerek, daha kaliteli bir yaşam tarzını yakalamalarına yardımcı olmaktır. Zincirleme becerilerin öğretiminde kullanılan pek çok ipucu işlem süreci vardır. İpucunun sistematik olarak azaltılması, ipucunun artırılması ve bekleme süreli en çok kullanılanlardır. Bu çalışmada zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerle zincirleme becerilerin öğretiminde kullanılan tepki ipucu işlem süreçlerinden, sabit bekleme süreli ipucu işlem sürecinin nasıl kullanıldığına yönelik bir beceri öğretim materyali geliştirme planı açıklanmaktadır. Ayrıca makalede zincirleme bir beceri olan hazır çorba pişirme becerisinin sabit bekleme süreli ipucu işlem süreciyle kazandırılmasına y&The goal of the skill training for mentally retarded children is to gain them more independence in the society. There are many types of prompt stragies to teaching skills for mentally retarded children. The most commonly used prompting stragies are the most-to-least prompts, the system of least prompts and the time delay procedures In this article, the constant time delay procedure which is one of the response prompt stragies is explained to teaching the chained tasks. Also,in this article an example of an application of the teaching of cooking soup,which is chained task by using constanttime delay strategy is placed.Tepki ipuçları, sabit bekleme süreli işlem süreci, günlük yaşam becerileriResponse prompts, constant-time delay, daily living skills Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Çığıl Aykut

Dates

Publication Date : March 1, 2009

Bibtex @ { gefad90696, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2009}, volume = {29}, pages = {237 - 255}, doi = {}, title = {Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği}, key = {cite}, author = {Aykut, Çığıl} }
APA Aykut, Ç . (2009). Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 29 (1) , 237-255 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6745/90696
MLA Aykut, Ç . "Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 237-255 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6745/90696>
Chicago Aykut, Ç . "Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 237-255
RIS TY - JOUR T1 - Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği AU - Çığıl Aykut Y1 - 2009 PY - 2009 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 237 EP - 255 VL - 29 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği %A Çığıl Aykut %T Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği %D 2009 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 29 %N 1 %R %U
ISNAD Aykut, Çığıl . "Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 / 1 (March 2009): 237-255 .
AMA Aykut Ç . Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(1): 237-255.
Vancouver Aykut Ç . Sabit Bekleme Süreli Öğretime Dayalı Bir Uygulama Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(1): 255-237.