Year 2009, Volume 29 , Issue 1, Pages 141 - 172 2009-03-01

The Evaluations of PreService Teachers about Bullying in Practice Schools
Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri

Hülya KARTAL [1]


This research examined evaluations of pre-service teachers regarding school bullying. Total of 152 students in a teacher preparation program at Uludag University completed Colorado School Climate Survey. Analysis of the responses revealed that according to pre-service teachers the most frequent bullying type is verbal bullying. Bullies are boys more than girls. Bullying is done more frequently in the classes and speech problems are most important reason of victimization. More than half of the pre-service teachers perceived that intervention of teachers are efficient enough. These findings are discussed in terms of teacher education.
Bu çalışmada öğretmen adaylarının zorbalık konusundaki algıları incelenmiştir. Çalışma U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfında öğrenim gören 152 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Colorado Okul İklimi Surveyi kullanılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarına göre en sık sözel zorbalığın yaşandığını, zorbalığı daha çok erkeklerin yaptığını, zorbalığın sınıfta daha sık yapıldığını, zorbalığa uğramaya en sık konuşma güçlüğünün neden olduğunu ortaya koymaktadır. Adayların yarıdan fazlası öğretmen müdahalelerini yeterli bulduğunu ifade etmiştir. Bulgular öğretmen eğitiminde bu konuya yer verilmesi gereği vurgulanarak tartışılmıştır.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Hülya KARTAL

Dates

Publication Date : March 1, 2009

Bibtex @ { gefad90692, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2009}, volume = {29}, pages = {141 - 172}, doi = {}, title = {Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri}, key = {cite}, author = {KARTAL, Hülya} }
APA KARTAL, H . (2009). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 29 (1) , 141-172 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6745/90692
MLA KARTAL, H . "Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 141-172 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6745/90692>
Chicago KARTAL, H . "Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 141-172
RIS TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri AU - Hülya KARTAL Y1 - 2009 PY - 2009 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 141 EP - 172 VL - 29 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri %A Hülya KARTAL %T Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri %D 2009 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 29 %N 1 %R %U
ISNAD KARTAL, Hülya . "Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 / 1 (March 2009): 141-172 .
AMA KARTAL H . Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(1): 141-172.
Vancouver KARTAL H . Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(1): 172-141.