Year 2009, Volume 29 , Issue 3, Pages 851 - 875 2009-09-01

The Evaluation of The Opinions of Social Sciences Teacher Candidates About the Practices in Social Services Lesson in Terms of Aims and Contents
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Turhan ÇETİN [1] , Ömer Faruk SÖNMEZ [2]


This research was carried out in order to find out the views of social sciences teacher candidates about the practices in social services lesson. This research was carried out with the 3rd grade teacher candidates who were educated in Gazi University, Gazi Faculty of Education, Primary Education Social Sciences Teaching Programme in 2008 – 2009 academic year. The reason why this research was carried out with the 3rd grade teacher candidates is that they were taught this lesson for the first time. The alternatives in the 5 – alternative, graded questionnaire form which was composed of 17 items were as “I strongly disagree”, “I disagree”, “I am not sure”, “I agree”, “I strongly agree”. As a result of the study, it has been found out that the teacher candidates find the Practices in Social Services Lesson very useful. Of reearch objectives and content covering topics from teachers reported pozitive.
Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları dersine yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenliğinde öğrenim gören 3. sınıf öğretmen adayları ile yapılmıştır. 3. sınıf öğretmen adayları ile yapılmasının nedeni ise öğretmen adaylarının bu dersi ilk defa almalarıdır. 17 maddeden oluşan beş seçenekli derecelendirilmiş anket formundaki seçenekler “Kesinlikle Katılmıyorum”, “Katılmıyorum” , “Kararsızım” , “Katılıyorum”, “Kesinlikle Katılıyorum” şeklinde sıralanmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adayları dersin amaç ve içeriğini kapsayan konularda olumlu görüş belirtmişlerdir.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Turhan ÇETİN

Author: Ömer Faruk SÖNMEZ

Dates

Publication Date : September 1, 2009

Bibtex @ { gefad90667, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2009}, volume = {29}, pages = {851 - 875}, doi = {}, title = {Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {ÇETİN, Turhan and SÖNMEZ, Ömer Faruk} }
APA ÇETİN, T , SÖNMEZ, Ö . (2009). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 29 (3) , 851-875 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6743/90667
MLA ÇETİN, T , SÖNMEZ, Ö . "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 851-875 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6743/90667>
Chicago ÇETİN, T , SÖNMEZ, Ö . "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 851-875
RIS TY - JOUR T1 - Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi AU - Turhan ÇETİN , Ömer Faruk SÖNMEZ Y1 - 2009 PY - 2009 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 851 EP - 875 VL - 29 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi %A Turhan ÇETİN , Ömer Faruk SÖNMEZ %T Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi %D 2009 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 29 %N 3 %R %U
ISNAD ÇETİN, Turhan , SÖNMEZ, Ömer Faruk . "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 / 3 (September 2009): 851-875 .
AMA ÇETİN T , SÖNMEZ Ö . Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(3): 851-875.
Vancouver ÇETİN T , SÖNMEZ Ö . Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(3): 875-851.