Year 2009, Volume 29 , Issue 3, Pages 633 - 650 2009-09-01

The Scale of Different Branch Teachers Opinion about Physical Education Teachers Efficacy The Study of Scale Development
Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması

Ferhat ÇİFÇİ [1]


The purpose of this study is to develop a scale for determining the physical education teachers\' efficacy according to different branch teachers' opinion. 386 teachers whose service years changing between 1-38 have participated in this study. Principle components factor analysis was used for testing the constuct validation of the scale and percent of variance explained by the one-factor is 59.86 %. The internal consistency (Cronbach Alpha) of the scale was .95. The test-retest reliability of the scale based on from 39 teachers service years between 1-26 who responded to questionnaire at two week intervals was .93. Findings of reliability and validity have proven that the scale is practicable.
Bu çalışmanın amacı, farklı branşlardaki öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda okullardaki beden eğitimi öğretmenlerinin yeterliklerini belirleyecek bir ölçek geliştirmektir. Çalışmaya hizmet yılları 1-38 arasında değişen 386 öğretmen katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğinin test etmek için temel bileşenler faktör analizi kullanılmış ve tek faktör ile açıklanan varyansın % 56.86`sı bulunmuştur. Ölçeğin iç tutarlılık değeri (Cronbah Alpha) .95`dir. Hizmet yılları 1-26 arasında değişen 39 öğretmene 2 hafta arayla test edilen ölçeğin test-tekrar test güvenilirliği .93 bulunmuştur. Güvenirlik ve geçerlik bulguları, bu &The purpose of this study is to develop a scale for determining the physical education teachers\' efficacy according to different branch teachers' opinion. 386 teachers whose service years changing between 1-38 have participated in this study. Principle components factor analysis was used for testing the constuct validation of the scale and percent of variance explained by the one-factor is 59.86 %. The internal consistency (Cronbach Alpha) of the scale was .95. The test-retest reliability of the scale based on from 39 teachers service years between 1-26 who responded to questionnaire at two week intervals was .93. Findings of reliability and validity have proven that the scale is practicable.Öğretmen Görüşleri, Beden Eğitimi Öğretmeni, Yeterlik, ÖlçekTeachers Opinion, Physical Education Teacher, Efficacy, Scale Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Ferhat ÇİFÇİ

Dates

Publication Date : September 1, 2009

Bibtex @ { gefad90659, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2009}, volume = {29}, pages = {633 - 650}, doi = {}, title = {Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması}, key = {cite}, author = {ÇİFÇİ, Ferhat} }
APA ÇİFÇİ, F . (2009). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 29 (3) , 633-650 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6743/90659
MLA ÇİFÇİ, F . "Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 633-650 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6743/90659>
Chicago ÇİFÇİ, F . "Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2009 ): 633-650
RIS TY - JOUR T1 - Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması AU - Ferhat ÇİFÇİ Y1 - 2009 PY - 2009 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 633 EP - 650 VL - 29 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması %A Ferhat ÇİFÇİ %T Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması %D 2009 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 29 %N 3 %R %U
ISNAD ÇİFÇİ, Ferhat . "Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 / 3 (September 2009): 633-650 .
AMA ÇİFÇİ F . Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(3): 633-650.
Vancouver ÇİFÇİ F . Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 29(3): 650-633.