Prevention and Intervention Strategies of Primary School Teachers for the Misbehaviors of Students
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri

Ferudun SEZGİN [1] , Erol DURAN [2]


This study investigated the levels of primary school teachers\' confrontation with and prevention and intervention strategies for students\' misbehaviors. As a survey, the present study included 249 primary school teachers employed in Ankara. There were no significant differences between the levels of teachers\' confrontation with and intervention strategies for students\' misbehaviors by the variables of gender, branch, and educational level. Results, however, showed that female teachers and teachers with several branches use the prevention strategies more than the male teachers and classroom teachers, respectively. In addition, results revealed that teachers with low seniority use prevention strategies more than the teachers with high seniority.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve bu davranışlara yönelik önleyici stratejiler ile müdahale yöntemlerini kullanma düzeylerini araştırmaktır. Tarama modelinde tasarlanan bu araştırmaya Ankara\'daki ilköğretim okullarında görevli toplam 249 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve bu davranışlara yönelik müdahale yöntemlerini kullanma düzeylerinde cinsiyet, branş ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar yoktur. Bununla birlikte, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere ve branş öğretmenlerinin de sınıf öğretmenlerine göre önleyici stratejileri daha fazla kullandıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca, araştırmanın sonuçları mesleki kıdemi daha az olan öğretmenlerin istenmeyen davranışlara yönelik önleyici
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Ferudun SEZGİN

Author: Erol DURAN

Dates

Publication Date : March 1, 2010

Bibtex @ { gefad90652, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri}, key = {cite}, author = {SEZGİN, Ferudun and DURAN, Erol} }
APA SEZGİN, F , DURAN, E . (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6742/90652
MLA SEZGİN, F , DURAN, E . "İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6742/90652>
Chicago SEZGİN, F , DURAN, E . "İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri AU - Ferudun SEZGİN , Erol DURAN Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri %A Ferudun SEZGİN , Erol DURAN %T İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 1 %R %U
ISNAD SEZGİN, Ferudun , DURAN, Erol . "İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 1 (March 2010): - .
AMA SEZGİN F , DURAN E . İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(1): -.
Vancouver SEZGİN F , DURAN E . İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(1): -.