Classifying Musical Perception of Different Educational Disciplines of Students
Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması

Naciye HARDALAC [1] , Sadık ÖZÇELİK [2]


In this study, classification of musical perception on different educational discipline of students (positive and social science) was demonstrated by using Jordan Elman neural network. Total of 104 students of both discipline were participated to this study. Per student was asked for listening and repetition of playing piano melody. The frequency and amplitude of FFT were analyzed by recorded piano playing and melody repeated by students. The performance of student musical perception was calculated by the rate 96% (positive) and 92% (social) as result of applying Jordan Elman neural network by FFT analysis.
Bu çalışmada, Jordan elman sinir ağı kullanılarak, farklı disiplin alanlarına ait olan öğrencilerin (Fen ve Sosyal bilimler) müzikal algılamalarının sınıflandırılabileceği gösterilmiştir. Her iki disipline ait toplam 104 öğrenci çalışmaya katılmıştır . Her bir öğrenciden, piyanoda çalınan melodiyi dinlemeleri ve, bu melodiyi sözlü olarak tekrar etmeleri istenmiştir. Piyanoda çalınan melodi ile Öğrencilerin tekrar ettiği melodiler kaydedilerek hızlı Fourier(FFT) dönüşümüne ait frekans ve genlik cevapları analiz edilmiştir. FFT analizlerinin Jordan Elman sinir ağına uygulanması sonucu, öğrencilerin müzikal algılamalarına ait sınıflama performansları , sırasıyla %96(fen) ve %92(sosyal) oranında hesap edilmiştir.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Naciye HARDALAC

Author: Sadık ÖZÇELİK

Dates

Publication Date : March 1, 2010

Bibtex @ { gefad90649, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması}, key = {cite}, author = {HARDALAC, Naciye and ÖZÇELİK, Sadık} }
APA HARDALAC, N , ÖZÇELİK, S . (2010). Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6742/90649
MLA HARDALAC, N , ÖZÇELİK, S . "Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6742/90649>
Chicago HARDALAC, N , ÖZÇELİK, S . "Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması AU - Naciye HARDALAC , Sadık ÖZÇELİK Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması %A Naciye HARDALAC , Sadık ÖZÇELİK %T Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 1 %R %U
ISNAD HARDALAC, Naciye , ÖZÇELİK, Sadık . "Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 1 (March 2010): - .
AMA HARDALAC N , ÖZÇELİK S . Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(1): -.
Vancouver HARDALAC N , ÖZÇELİK S . Farklı Eğitim Alanlarındaki Öğrencilerin Müzikal Algılamalarının Sınıflandırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(1): -.