The Sight Impaired High School Students Opinions About Physics Course
Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri

Pervin ÜNLÜ [1] , Duygu PEHLİVAN1 [2] , Hayati TARHAN [3]


The objective of the study is to determine sight-impaired students\' thinking about physics course. Using structured interview technique, the eleven questions were asked to 24 sight-impaired students who attended to physics course in high school. It has been examined answers and obtained this results: Sight-impaired students describe that physics course is difficult, need helper materials for physics course, think that physics teacher is inadequate for blind students, believe that there are some physics subjects which can be learned easily, perceive that the most difficult physics subject is optics and are enthusiastic for learning physics.
Araştırmanın amacı görme engelli öğrencilerin fizik dersi hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Ortaöğretimde öğrenim gören ve fizik dersi alan 24 görme engelli öğrenciye, yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak 11 soru sorulmuştur. Sorulara verilen cevaplar incelendiğinde; öğrencilerin fizik dersini zor olarak nitelendirdikleri, fizik dersi için yardımcı materyale ihtiyaç duydukları, fizik öğretmeninin görme engellilerin eğitimi için yeterli olmadığı, kolaylıkla öğrenebilecekleri fizik konularının varlığına inandıkları, fizik konuları içinde en çok optikte zorlandıkları ve fizik dersini öğrenmeye istekli oldukları belirlenmiştir.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Pervin ÜNLÜ

Author: Duygu PEHLİVAN1

Author: Hayati TARHAN

Dates

Publication Date : March 1, 2010

Bibtex @ { gefad90646, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri}, key = {cite}, author = {ÜNLÜ, Pervin and PEHLİVAN1, Duygu and TARHAN, Hayati} }
APA ÜNLÜ, P , PEHLİVAN1, D , TARHAN, H . (2010). Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6742/90646
MLA ÜNLÜ, P , PEHLİVAN1, D , TARHAN, H . "Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6742/90646>
Chicago ÜNLÜ, P , PEHLİVAN1, D , TARHAN, H . "Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri AU - Pervin ÜNLÜ , Duygu PEHLİVAN1 , Hayati TARHAN Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri %A Pervin ÜNLÜ , Duygu PEHLİVAN1 , Hayati TARHAN %T Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 1 %R %U
ISNAD ÜNLÜ, Pervin , PEHLİVAN1, Duygu , TARHAN, Hayati . "Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 1 (March 2010): - .
AMA ÜNLÜ P , PEHLİVAN1 D , TARHAN H . Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(1): -.
Vancouver ÜNLÜ P , PEHLİVAN1 D , TARHAN H . Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Görme Engelli Öğrencilerin Fizik Dersi Hakkındaki Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(1): -.