The Profile of the Contemporary Mathematics Teacher in the Secondary Education
Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili

Neşe BAŞER [1] , Berna CANTÜRK GÜNHAN [2]


In this research, it has been tried to put forward the profile of the contemporary mathematics teacher in the secondary education. For this reason, 15 mathematics teachers working in the secondary school and 15 pre-service mathematics teachers in the Education Faculty were interviewed. What\'s more, “the Questionnaire of Teacher Profile” prepared by the researchers has been given to 215 students in secondary schools where the interviews were made. The collected data have been evaluated in the SPSS packet program. As a result of the qualitative and quantitative investigation, the profile of the contemporary mathematics teacher in the secondary education has been found out by comparing and interpreting the data.
Bu araştırmada ortaöğretimde çağdaş matematik öğretmen modeli ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, ortaöğretim kurumlarında görev yapan matematik öğretmenlerinden ve İzmir ilindeki bir devlet üniversitesinde Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarından 15\'şer katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Ayrıca görüşmelerin yapıldığı ortaöğretim kurumlarında toplam 215 öğrenciye de araştırmacılar tarafından oluşturulan “Öğretmen Profili Anketi” verilmiştir. Toplanan nicel veriler ise SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Nitel ve nicel araştırmanın sonucunda veriler karşılaştırılıp yorumlanarak ortaöğretimde çağdaş öğretmen modeli ortaya konulmuştur.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Neşe BAŞER

Author: Berna CANTÜRK GÜNHAN

Dates

Publication Date : June 1, 2010

Bibtex @ { gefad90640, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili}, key = {cite}, author = {BAŞER, Neşe and GÜNHAN, Berna CANTÜRK} }
APA BAŞER, N , GÜNHAN, B . (2010). Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90640
MLA BAŞER, N , GÜNHAN, B . "Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90640>
Chicago BAŞER, N , GÜNHAN, B . "Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili AU - Neşe BAŞER , Berna CANTÜRK GÜNHAN Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili %A Neşe BAŞER , Berna CANTÜRK GÜNHAN %T Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 2 %R %U
ISNAD BAŞER, Neşe , GÜNHAN, Berna CANTÜRK . "Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 2 (June 2010): - .
AMA BAŞER N , GÜNHAN B . Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.
Vancouver BAŞER N , GÜNHAN B . Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.