Developing Scale of Learning Strategies Used in Geography Course
Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi

Cemile Bahtiyar KARADENİZ [1] , Merve Görkem BİLGİ [2]


The scale for the Use of Strategies for Learning Geography Course was developed to determine the learning strategies of student teachers use to learn Geography. In order to develop this scale, student\'s compositions (n=100) were analyzed and literature survey was carried out to prepare a trial form. It was presented to experts (n=10) for evaluation. After modifications based on their comments, a new trial form was administered to students in the Departments of Elementary Learning Education and Elementary Social Sciences Education in Ondokuz Mayis University (n=423). Factorial Analysis was done with the obtained data, and item-scale correlation, Cronbach alpha coefficient was calculated. The Cronbach Alpha Reliability coeffcient for the Scale of The Use of Learning Strategies in Geography is 0.87. and control group pre-test post-test attitude scores can be said to be supported with its opinions.
Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği (CDKÖSÖ) öğretmen adaylarının Coğrafya\'da kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla geliştirilmiştir. Ölçeği geliştirmek için öncelikle öğrenci kompozisyonları analizi (n=100) ve literatür taraması sonucu ön deneme formu oluşturulmuştur. Hazırlanan deneme formu uzman görüşüne (n=10) sunulmuştur. Başvurulan uzmanların önerileri doğrultusunda gerekli değişiklikler yapılarak elde edilen form, İlköğretim Bölümü Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği birinci ve son sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden faktör analizi yapılmış ve madde-ölçek korelasyonu, Cronbach alpha tekniği kullanılarak güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Coğrafyada kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği\'nin Cronbach alpha güv
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Cemile Bahtiyar KARADENİZ

Author: Merve Görkem BİLGİ

Dates

Publication Date : June 1, 2010

Bibtex @ { gefad90633, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi}, key = {cite}, author = {KARADENİZ, Cemile Bahtiyar and BİLGİ, Merve Görkem} }
APA KARADENİZ, C , BİLGİ, M . (2010). Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90633
MLA KARADENİZ, C , BİLGİ, M . "Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90633>
Chicago KARADENİZ, C , BİLGİ, M . "Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi AU - Cemile Bahtiyar KARADENİZ , Merve Görkem BİLGİ Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi %A Cemile Bahtiyar KARADENİZ , Merve Görkem BİLGİ %T Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 2 %R %U
ISNAD KARADENİZ, Cemile Bahtiyar , BİLGİ, Merve Görkem . "Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 2 (June 2010): - .
AMA KARADENİZ C , BİLGİ M . Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.
Vancouver KARADENİZ C , BİLGİ M . Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.