Students Mathematical Performance in Using Different Representations of Function Concept
Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları

Savaş BAŞTÜRK [1]


The purpose of this study is to identify first grade high school students\' performance in using different representations of the function concept. To do end, a questionnaire linked to the function concept was administered to 229 first grade high school students. In this paper, only results of the analysis of students\' answers to three questions are presented. The results of this study revealed that the students were more successful with the algebraic representations of functions compared to graph and verbal. They were not able to translate within and among multiple representations of the function concept.
Bu çalışmanın amacı, 9. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramının farklı temsillerinin kullanımını gerektiren sorulardaki performanslarını ortaya koymaktır. Bunu yapabilmek için, üç farklı lisenin 9. Sınıflarında öğrenim gören 229 öğrenciye açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı anket uygulanmıştır. Bu makale çerçevesinde konu ile doğrudan ilişkili olan 3 soruya öğrencilerin verdikleri cevapların analizine yer verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrenciler grafik ve sözel temsillere kıyasla cebirsel temsilde daha başarılıdırlar. Ayrıca öğrenciler bir temsilden diğerine geçişlerde büyük problemler yaşamaktadırlar.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Savaş BAŞTÜRK

Dates

Publication Date : June 1, 2010

Bibtex @ { gefad90631, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları}, key = {cite}, author = {BAŞTÜRK, Savaş} }
APA BAŞTÜRK, S . (2010). Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90631
MLA BAŞTÜRK, S . "Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90631>
Chicago BAŞTÜRK, S . "Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları AU - Savaş BAŞTÜRK Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları %A Savaş BAŞTÜRK %T Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 2 %R %U
ISNAD BAŞTÜRK, Savaş . "Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 2 (June 2010): - .
AMA BAŞTÜRK S . Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.
Vancouver BAŞTÜRK S . Öğrencilerinin Fonksiyon Kavramının Farklı Temsillerindeki Matematik Dersi Performansları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.