A Case Study: Opinions of the University Students about the Oral Examinations in German Conducted as a Second Foreign Language
Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri

B. Sevinç MESBAH [1]


The purpose of this research is to provide a description of the oral examinations at the Izmir University of Economics (IUE) for the senior students in 7th and 8th semester conducted in German as a second foreign language and to evaluate the feedback from students regarding these examinations. The subjects of this study are the 4th (final) year students in German classes at the School of Foreign Languages of the IEU. By using qualitative research methods, an open ended question about the three stages of the oral exam has been asked and the answers evaluated. The data collected showed that 83% of the students were satisfied with the oral exams. As these exams are a positive force in the development of students\' conversational skills, it was decided to administer an oral component in the final exams at all levels of German classes alongside the written ones as of 2008-2009 Fall Semester.
Bu araştırmanın amacı, İzmir Ekonomi Üniversitesi\'nde (İEÜ) ikinci yabancı dil olarak öğretilen Almanca derslerinde son sınıflarda (7. ve 8. sömesterde) yapılan sözlü sınavlar hakkında bigi vermek, öğrencilerin bu sınavlara ilişkin görüşlerini derlemek ve bunları değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini İEÜ-Yabancı Diller Yüksekokulu, İkinci Yabancı Diller Bölümü, Almanca son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Dağıtılan bir anket ile nitel araştırma yöntemi kullanılarak sözlü sınavın her üç aşaması hakkında açık uçlu bir soru sorulmuş ve öğrencilerin bu aşamalar hakkında yaptıkları yorumlar değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, öğrencilerin yüzde 83\'ünün Almanca sözlü sınavına ilişkin olumlu görüş bildirdiği görülmüştür. Sözlü iletişim becerisinin geli
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: B. Sevinç MESBAH

Dates

Publication Date : June 1, 2010

Bibtex @ { gefad90630, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri}, key = {cite}, author = {MESBAH, B. Sevinç} }
APA MESBAH, B . (2010). Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90630
MLA MESBAH, B . "Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90630>
Chicago MESBAH, B . "Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri AU - B. Sevinç MESBAH Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri %A B. Sevinç MESBAH %T Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 2 %R %U
ISNAD MESBAH, B. Sevinç . "Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 2 (June 2010): - .
AMA MESBAH B . Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.
Vancouver MESBAH B . Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.