Teaching of Literature in Turkey and United Kingdom
Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi

İsmet ÇETİN [1] , Yasemin UZUN [2]


The new construction in teaching of Turkish language and literature was build by the 2005 curriculum. The curriculum which was based on constructivism brought about student centered teaching. This new construction in education was the comparision of teaching literature in Turkey and United Kingdom (England). Approaches, theory and techniques were used in the westernize period of Turkey were compaired with the structure in United Kingdom and the practice these into education was determined by the survey method. Approaches, theory, techniques and materials were evaluated.
Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde 2005 öğretim programı ile yeni bir yapılanmaya gidilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımın esas alındığı bu program öğrenci merkezli bir öğretimi de beraberinde getirmektedir. Öğretimdeki bu yeni yapılanma Türkiye ile İngiltere\'deki edebiyat öğretiminin karşılaştırılmasıdır. Batılılaşma sürecinde Türkiye\'deki edebiyat eğitiminde kullanılan yaklaşım, teori ve teknikler ile İngiltere\'deki yapı karşılaştırılmış, bunların eğitime uygulanması gözleme dayalı olarak tespit edilmiştir. Eğitim alanındaki yaklaşımlar, teoriler, teknikler ve kullanılan materyaller de ele alınmıştır.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: İsmet ÇETİN

Author: Yasemin UZUN

Dates

Publication Date : June 1, 2010

Bibtex @ { gefad90628, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2010}, volume = {30}, pages = { - }, doi = {}, title = {Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi}, key = {cite}, author = {ÇETİN, İsmet and UZUN, Yasemin} }
APA ÇETİN, İ , UZUN, Y . (2010). Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (2) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90628
MLA ÇETİN, İ , UZUN, Y . "Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6741/90628>
Chicago ÇETİN, İ , UZUN, Y . "Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2010 ):
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi AU - İsmet ÇETİN , Yasemin UZUN Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 30 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi %A İsmet ÇETİN , Yasemin UZUN %T Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi %D 2010 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 30 %N 2 %R %U
ISNAD ÇETİN, İsmet , UZUN, Yasemin . "Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 2 (June 2010): - .
AMA ÇETİN İ , UZUN Y . Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.
Vancouver ÇETİN İ , UZUN Y . Türkiye ve İngiltere de Edebiyat Öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 30(2): -.