Effect on Student Success of Concept Mapping Support Teaching of Matter and Its Properties
Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi

Habibe TEZCAN [1] , Zehra KARAKUZU [2] , Güler EKMEKCİ [3]


The aim of this study is to measure the effect of concept mapping as an educational tool on the perception of the concept matter and its properties of the high school first year students. The study was carried out on two classes arbitrarily selected in Anatolian Technical High School in Ankara. One of the classes was chosen as the control and the other as the experimental group. Both groups were subjected to a scientific process skill, logical thinking, and pre knowledge test on matter conceptual test as the pre test. The same matter tests were employed as the post test in order to assess the success rate of both approaches. The data obtained from these tests were evaluated by the t-test and ANCOVA analysis. Data were evaluated at 0.05 significance levels. The results revealed that the use of concept mapping is much more effective.
Bu çalışmada, lise-1. sınıf öğrencilerine “Madde ve Özellikleri” konusunun kavratılmasında, “Kavram Haritaları Destekli” öğretim yöntemini kullanmanın öğrenci başarısına etkisi araştırıldı. Araştırma, Anadolu Teknik Lise birinci sınıflar arasından, rasgele seçilen iki grupla yapıldı. Sınıflardan biri kontrol grubu diğeri deney grubu olarak seçildi. Öğretimden önce her iki gruba, Bilimsel İşlem Beceri Testi, Mantıksal Düşünme Yetenek Testi, Madde ve Özellikleri Ön Bilgi Testi uygulandı. Ayrıca, madde ve özellikleri konusunda öğretilmesi amaçlanan bilgileri kapsayan bir “Madde ve Özellikleri kavram testi” hazırlanarak, öğretimden önce “İlk Test”, öğretimden sonra, öğrenci başarısını ölçmek ve her iki gruptaki başarıyı karşılaştırmak amacıyla “Son Test” olarak uygulandı. Araştırmanın sonucunda elde
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Habibe TEZCAN

Author: Zehra KARAKUZU

Author: Güler EKMEKCİ

Dates

Publication Date : March 1, 2011

Bibtex @ { gefad90604, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2011}, volume = {31}, pages = { - }, doi = {}, title = {Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi}, key = {cite}, author = {TEZCAN, Habibe and KARAKUZU, Zehra and EKMEKCİ, Güler} }
APA TEZCAN, H , KARAKUZU, Z , EKMEKCİ, G . (2011). Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 31 (1) , . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6739/90604
MLA TEZCAN, H , KARAKUZU, Z , EKMEKCİ, G . "Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (2011 ): <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6739/90604>
Chicago TEZCAN, H , KARAKUZU, Z , EKMEKCİ, G . "Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (2011 ):
RIS TY - JOUR T1 - Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi AU - Habibe TEZCAN , Zehra KARAKUZU , Güler EKMEKCİ Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 31 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi %A Habibe TEZCAN , Zehra KARAKUZU , Güler EKMEKCİ %T Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi %D 2011 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 31 %N 1 %R %U
ISNAD TEZCAN, Habibe , KARAKUZU, Zehra , EKMEKCİ, Güler . "Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 / 1 (March 2011): - .
AMA TEZCAN H , KARAKUZU Z , EKMEKCİ G . Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(1): -.
Vancouver TEZCAN H , KARAKUZU Z , EKMEKCİ G . Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(1): -.