Year 2011, Volume 31 , Issue 2, Pages 419 - 438 2011-06-01

The Social Interaction and Language Development in Role Plays
Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim

Zeki KARAKAYA [1]


This study examines the effects on social interaction and language development in role plays. The plays are not the free activities children themselves play during pre-school-service, but are the activities involved in formal or informal education system. They currently take place a great deal in the curriculum of pre-service teaching programs as well as being a prolific teaching method in formal education. Plays, which improve children's faculties and abilities in many ways, serve like a rich source of development. Today there are many kinds of plays having different training and improving aspects. The role plays selected for scrutiny have proved that they contribute to the immediate social and language development of children. Since the plays need at least two partners to perform, they likely create social interactions which eventually lead to dialog and communication between partners. Thus, children learning verbal and nonverbal communication improve speaking abilities. During the s
Bu çalışmada rol oyunlarının sosyal etkileşim ve dilsel gelişim üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Oyunlar sadece çocuğun okulöncesi dönemde kendi kendine oynadığı serbest faaliyetler değildir, artık yaygın ve örgün eğitim içinde yer almaktadır: Okulöncesi eğitim ve öğretim kuruluşlarının müfredat programları içinde yer aldığı gibi aynı zamanda eğitimde bir öğretim metodu olarak da kullanılmaktadır. Oyun adeta gelişmenin zengin bir kaynağı gibidir. Bu sayede çocuklar birçok yönden yeti ve becerilerini geliştirebilmektedir. Günümüzde sayısızca oyun çeşidi vardır; bunların da farklı eğitici ve geliştirici yönleri vardır. Bizim araştırma konusu olarak seçtiğimiz rol oyunlarının çocuğun sosyal ve dilsel gelişimine doğrudan katkıda bulunduğu gözlemlenmiştir. Oyunlar, en az iki kişiyle oynandığı için her şeyden önce sosyal etkileşim meydana gelmektedir. Sosyal etkileşim ise diyaloga ve iletişime vesile olmaktadır. Çocuk sözlü, sözsüz iletişim kurmayı öğrenmekte ve bu vesileyle konuşma bece
  • Auwärter, M. Kirsch, E. (1984). Zur Ontogenesi der sozialen Interaktion. Edelstein, W.-J.; Habermas, J (editör): Soziale Interaktion und soziales Sagen. Frankfurt am Main.
  • Bruner, J (1987 ). Wie das Kind sprechen lernt. Bern-Göttingen-Toronto-Seattle: Huber.
  • Burkart, R. (1983a). Kommunikationswissenschaft. Grundlagen und Problemfelder. Umrisse einer interdisziplinären Sozialwissenschaft. Wien, Köln: Böhlau.
  • Cassirer, E. (1972). Philosophie der symbolischen Formen. Dritter Teil. Phänomenologie der Erkenntnis. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
  • Coburn-Steage, U. (1977). Lernen durch Rollenspiel. Frankfurt: Fischer.
  • Homburg, T. (2003, Mayis 5). Alıntı: Daab, J. Bewegung und Sprache – Psychomotorische <http://www.grin.com/de/preview/20796.html > (2007, Temmuz 12).
  • Hundertmarck, G. (1974). Soziale Erziehung im Kindergarten. Stutgart: Klett.
  • Karakaya, Z. (2003). Çocuğun Dili. Samsun: Etüt.
  • Sprachentwicklungsstörungen:
  • Kochan, B. (Hrsg.) (1975). Rollenspiel als Methode sprachlichen und sozialen Lernens. Kronberg.
  • Kotthof, H. Spiel und Sprache. > (2002, Temmuz 31).
  • Krappmann, L (1977). Lernen durch Rollenspiel. In: Kochan, B. (Hrsg.) Rollenspiel als Methode sprachlichen und sozialen Lernens. Königsstein: Athenaum.
  • Lewandowski, T.(1990). Linguistisches Wörterbuch. 3 Bde. Heidelberg, Wiesbaden: UTB.
  • Ments, Morry, V. (1991). Rollenspiel: effektiv. München: F. Ehrenwirth.
  • Rose, G. (1994). Sprache und Spiel im Kindergarten. Weinheim und Basel: Beltz.
  • Schank, Roger C./Abelson, Robert P. (1977). Scripts, Plans, Goals and Understanding. An Inquiry into Human Knowledge Structures. Hillsdale: Erlbaum.
  • Schaub, H & Zenke, G. (2002). Dtv-Wörterbuch Pädagogik. Digitale Bibliothek Band 65. Berlin: Directmedia.
  • Seewald, Jürgen (1992). Leib und Symbol. Ein sinnverstehender Zugang zur kindlichen Entwicklung. München.
  • Sylvester-Bradley, B. (1981). “Negativity in early infant-adult exchanges and its developmental significance.” In W.P. Robinson (Ed.), Communication in Development (pp. 1.37). London: Academic. Press.
  • Wendlandt, W. et al. (Hrsg.) (1977). Rollenspiel in Erziehung und Unterricht. München: E. Reinhard.
  • Wygotsky Lew S. (1980). Das Spiel und seine Bedeutung in der psychischen Entwicklung des Kindes. Edit. D. Elkonin: Psychologie des Spiels. Köln.
  • Wyss, D. (1973). Beziehung und Gestalt. Entwurf einer anthropologischen Psychologie und Psychopathologie. Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Zeki KARAKAYA

Dates

Publication Date : June 1, 2011

Bibtex @ { gefad90582, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2011}, volume = {31}, pages = {419 - 438}, doi = {}, title = {Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim}, key = {cite}, author = {KARAKAYA, Zeki} }
APA KARAKAYA, Z . (2011). Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 31 (2) , 419-438 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6738/90582
MLA KARAKAYA, Z . "Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (2011 ): 419-438 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6738/90582>
Chicago KARAKAYA, Z . "Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (2011 ): 419-438
RIS TY - JOUR T1 - Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim AU - Zeki KARAKAYA Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 419 EP - 438 VL - 31 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim %A Zeki KARAKAYA %T Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim %D 2011 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 31 %N 2 %R %U
ISNAD KARAKAYA, Zeki . "Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 / 2 (June 2011): 419-438 .
AMA KARAKAYA Z . Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(2): 419-438.
Vancouver KARAKAYA Z . Rol Oyunlarında Sosyal Etkileşim ve Dilsel Gelişim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(2): 438-419.