Year 2013, Volume 33 , Issue 2, Pages 355 - 371 2013-06-01

The Effect of Argumentative Writing Instruction on Critical Thinking Tendency and Writing Anxiety of Pre-Service Teachers
Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi

Ebubekir ÇAKMAK [1] , Filiz CİVELEK [2]


This study aims to investigate the effect of argumentative writing instruction on critical thinking tendency and writing anxiety of pre-service classroom teachers. The study is a type of weak experimental research based on one group pre-test/post-test design. The participants of the study include 63 undergraduate students of classroom teaching who have been enrolled in the class of Teaching Turkish at AIBU during 20120-2013 academic year. Of the participants, 84% are females and 16% are males. Two different instruments, Critical Thinking Tendency Scale and Writing Anxiety Scale, were used to collect the data of the study. The results indicated that the training on argumentative writing that pre-service teachers were exposed to had a positive effect on their critical thinking tendency.
Bu araştırmada tartışmacı yazma eğitiminin sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve yazma kaygıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma tek grup öntest-sontest modeline göre desenlenmiş zayıf deneysel türde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ). Sınıf Öğretmenliği programına kayıtlı ve Türkçe öğretimi dersi alan 63 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılara 6 haftalık tartışmacı yazma eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Yazma Kaygısı Ölçeği vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırma sonunda eleştirel yazma eğitimi programına katılan öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinde anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir.
  • Adalı, O. (2003). Anlamak ve anlatmak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Akar, C. (2007). İlköğretim öğrencilerinde eleştirel düşünme becerileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, C. ve Seferoğlu, S.S. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (32), 90–99. Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2008). Yazılı ve sözlü anlatım kompozisyon sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akyol, H. (2007). Okuma. A. Kırkkılıç ve H. Akyol (Eds.). İlköğretimde Türkçe Öğretimi (15-48) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Barnet, S. & Bedau, H. (2011). Critical Thinking, Reading, and Writing: a Brief Guide to Argument .Seventh Edition. Boston: Bedford/St. Martin’s.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Alfa BasımYayım.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Ebubekir ÇAKMAK

Author: Filiz CİVELEK

Dates

Publication Date : June 1, 2013

Bibtex @ { gefad90504, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2013}, volume = {33}, pages = {355 - 371}, doi = {}, title = {Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi}, key = {cite}, author = {ÇAKMAK, Ebubekir and CİVELEK, Filiz} }
APA ÇAKMAK, E , CİVELEK, F . (2013). Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 33 (2) , 355-371 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6732/90504
MLA ÇAKMAK, E , CİVELEK, F . "Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2013 ): 355-371 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6732/90504>
Chicago ÇAKMAK, E , CİVELEK, F . "Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2013 ): 355-371
RIS TY - JOUR T1 - Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi AU - Ebubekir ÇAKMAK , Filiz CİVELEK Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 355 EP - 371 VL - 33 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi %A Ebubekir ÇAKMAK , Filiz CİVELEK %T Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi %D 2013 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 33 %N 2 %R %U
ISNAD ÇAKMAK, Ebubekir , CİVELEK, Filiz . "Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 / 2 (June 2013): 355-371 .
AMA ÇAKMAK E , CİVELEK F . Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 33(2): 355-371.
Vancouver ÇAKMAK E , CİVELEK F . Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 33(2): 371-355.