Year 2013, Volume 33 , Issue 2, Pages 245 - 268 2013-06-01

THE DETERMINATION OF THE READING LEVELS OF THE FIRST YEAR STUDENTS IN VOCATIONAL SCHOOLS AT BULENT ECEVIT UNIVERSITY SAMPLE
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Sadettin Keklik [1] , Celal Can Çakmakcı [2]


The aim of this study is to determine the reading levels of the first year vocational school students and in accordance with their preferences of secondary school study-field selection and their genders. The sample of this study is determined via “simple random sampling” and it consists of 496 students who are trained in the vocational schools of Bülent Ecevit University in 2011-2012 academic year. Two special texts used by Güneş and right along with these two texts, questions about them are used as data collection tools. The scales developed by Güneş are used in the data analysis and evaluation of this study. According to the secondary school field selections, it is determined that the majority of the science students center around the first level equally-weighted and social sciences students center around the third level. It is founded that the reading levels of female students are higher than male students. Therefore, in this study, several suggestions offered in order to enhance the reading levels of the vocational school students.
Araştırmanın amacı, meslek yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin ortaöğretim alan seçimlerine ve cinsiyetlerine göre okuma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, “basit seçkisiz örnekleme” yoluyla belirlenmiş olup, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Bülent Ecevit Üniversitesine bağlı meslek yüksekokullarında okuyan toplam 496 öğrencidir. Veri toplama aracı olarak Güneş\'in kullandığı iki özel metin ve bu metinlere ait sorular kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ve değerlendirilmesinde ise yine Güneş\'in geliştirdiği ölçekler kullanılmıştır. Araştırmada ortaöğretim alan seçimlerine göre ise sayısal öğrencilerin çoğunluğunun birinci düzeyde; eşit ağırlık ve sözel öğrencilerin çoğunluğunun ise üçüncü düzeyde yoğunlaştığı görülmektedir. Kız öğrencilerin okuma düzeylerinin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Buna göre meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma düzeylerini arttıracak çeşitli öneriler sunulmuştur.
  • Adalı, O. (2010). Etkileşimli ve Eleştirel Okuma Teknikleri. (1. baskı). Ankara: Toroslu Kitaplığı.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Sadettin Keklik

Author: Celal Can Çakmakcı

Dates

Publication Date : June 1, 2013

Bibtex @ { gefad90499, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2013}, volume = {33}, pages = {245 - 268}, doi = {}, title = {BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ}, key = {cite}, author = {Keklik, Sadettin and Çakmakcı, Celal Can} }
APA Keklik, S , Çakmakcı, C . (2013). BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 33 (2) , 245-268 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6732/90499
MLA Keklik, S , Çakmakcı, C . "BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2013 ): 245-268 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6732/90499>
Chicago Keklik, S , Çakmakcı, C . "BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2013 ): 245-268
RIS TY - JOUR T1 - BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ AU - Sadettin Keklik , Celal Can Çakmakcı Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 245 EP - 268 VL - 33 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ %A Sadettin Keklik , Celal Can Çakmakcı %T BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ %D 2013 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 33 %N 2 %R %U
ISNAD Keklik, Sadettin , Çakmakcı, Celal Can . "BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 / 2 (June 2013): 245-268 .
AMA Keklik S , Çakmakcı C . BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 33(2): 245-268.
Vancouver Keklik S , Çakmakcı C . BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİNDE MESLEK YÜKSEKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 33(2): 268-245.