Year 2014, Volume 34 , Issue 2, Pages 249 - 265 2014-11-21

The Impact of STEM Activities on 5th Grade Students' Scientific Process Skills and Their Attitudes Towards Science
5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi

Havva YAMAK [1] , Neslihan BULUT [2] , Sefa DÜNDAR [3]


Using a pre- and post-test experimental design, this study investigated the impacts of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) based activities on 5th graders scientific process skills and their attitudes towards science. The data were collected in the summer of 2014 by using Scientific Process Skills test and “What do I really think about science survey”. A paired sample t-test via statistical software was used for the data analysis. The findings showed that STEM based activities positively impacted participant students\' scientific process skills as well as their attitudes towards science.
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve fene karşı tutumlarına Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) etkinliklerinin etkisini araştırmak amacıyla yapılan bu çalışmada, nicel araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test –son test deneysel desen kullanılmıştır. 2014 yaz döneminde 20 öğrenciyle yürütülen araştırmada veriler Bilimsel Süreç Becerileri Testi ve Bilim ve Fen Hakkında Gerçekten Ne Düşünüyorum? ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Nicel veriler istatiksel olarak ilişkili örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan FeTeMM etkinliklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini ve fene karşı tutumlarını pozitif yönde geliştirdikleri tespit edilmiştir.
  • American Association for the Advancement of Science [AAAS] (1993). Benchmarks for science literacy. New York: Oxford University Press. Brophy, S., Klein, S., Portsmore, M., & Rogers, C. (2008). Advancing engineering education in P-12 classrooms. Journal of Engineering Education, 97(3), 369- 387.
  • Buluş Kırıkkaya E. (2008). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin fenne karşı tutumları. Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 2-4 Mayıs 2008, Çanakkale.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Havva YAMAK

Author: Neslihan BULUT

Author: Sefa DÜNDAR

Dates

Publication Date : November 21, 2014

Bibtex @ { gefad90482, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2014}, volume = {34}, pages = {249 - 265}, doi = {10.17152/gefd.15192}, title = {5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi}, key = {cite}, author = {YAMAK, Havva and BULUT, Neslihan and DÜNDAR, Sefa} }
APA YAMAK, H , BULUT, N , DÜNDAR, S . (2014). 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 34 (2) , 249-265 . DOI: 10.17152/gefd.15192
MLA YAMAK, H , BULUT, N , DÜNDAR, S . "5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (2014 ): 249-265 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6729/90482>
Chicago YAMAK, H , BULUT, N , DÜNDAR, S . "5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (2014 ): 249-265
RIS TY - JOUR T1 - 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi AU - Havva YAMAK , Neslihan BULUT , Sefa DÜNDAR Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.17152/gefd.15192 DO - 10.17152/gefd.15192 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 249 EP - 265 VL - 34 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefd.15192 UR - https://doi.org/10.17152/gefd.15192 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi %A Havva YAMAK , Neslihan BULUT , Sefa DÜNDAR %T 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi %D 2014 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 34 %N 2 %R doi: 10.17152/gefd.15192 %U 10.17152/gefd.15192
ISNAD YAMAK, Havva , BULUT, Neslihan , DÜNDAR, Sefa . "5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 / 2 (November 2014): 249-265 . https://doi.org/10.17152/gefd.15192
AMA YAMAK H , BULUT N , DÜNDAR S . 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 34(2): 249-265.
Vancouver YAMAK H , BULUT N , DÜNDAR S . 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 34(2): 265-249.