Year 2014, Volume 34 , Issue 2, Pages 211 - 226 2014-11-21

Moral Education of Gazali
Gazali'de Ahlak Eğitimi

Abdullah DURAKOĞLU [1]


According to Islam philosopher Ghazali (1058-1111), who believed that the most important goal of education was to beautify morality, parents and teachers are responsible for educating children who have been entrusted to them by Allah. This study addresses al-Ghazali’s perception of moral education and especially his ideas about child education. According to al-Ghazali, who worked as a teacher in Nizamiye Madrasah, the behavior of parents and teachers should serve as good examples for children. So, al-Ghazali’s idea on adult behavior is also addressed in this study. It is found out in this study that the basis of his ideas on moral education stems from his ideas on human beings. Considering this point, his idea on human-beings is also mentioned in this study. In the end of the study, it is also found out that al-Ghazali’s philosophy of education as a medieval philosopher has some similarities with the ideas lying under the modern education principles. Like the education approach of al-Ghazali, a great part of the modern education approaches has been formed within the framework of human-centered theories.
Eğitimin en önemli amacının ahlakın güzelleştirilmesi olduğunu düşünen İslam filozofu Gazâli(1058- 1111)’ ye göre anne, baba ve öğretmenler, kendilerine Allah’ın emaneti olarak verilen çocukları eğitmekle sorumludurlar. Gazâli’nin ahlak eğitimine ilişkin anlayışının ele alındığı bu çalışmada da, daha çok onun çocuk eğitimi üzerine olan düşüncelerine yer verilmiştir. Nizamiye Medresesi’nde öğretmenlik yapan Gazâli’ye göre anne, baba ve öğretmenler her şeyden önce davranışlarıyla çocuklara örnek olmalıdırlar. Bu nedenle çalışmada Gazâli’nin ideal yetişkin davranışlarına ilişkin düşüncelerine de yer verilmiştir. Çalışmada, Gazâli’nin ahlak eğitimine ilişkin düşüncelerinin temelinde onun insan doğasına ilişkin anlayışı olduğu tespit edilmiştir. Bu husus göz önünde bulundurularak çalışmada, Gazâli’nin insan doğasına ilişkin düşüncelerine de yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda Ortaçağ filozofu olan Gazâli’nin günümüz eğitim ilkelerinin temelinde yer alan düşüncelere benzer bir eğitim felsefesine sahip olduğu görülmüştür. Zira Gazali’nin eğitim yaklaşımı gibi çağdaş eğitim yaklaşımlarının büyük bir bölümü de insan merkezli kuramlar çerçevesinde oluşturulmuştur.
  • Bayrakdar, M. (2008). İslam felsefesine giriş. Ankara: Beyaz Kule Yeni Çizgi Yayınları.
  • Çelikel, B. (2006). Gazâli’nin eğitim görüşü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Dağ, M.ve Öymen, H. (1974). İslam eğitim tarihi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gazâli (2001). Misbâhü’l Necah. (Çev. Abdülkadir Akçiçek) Ankara: Alperen Yayınları.
  • Gazâli (2001). Yol, bilgi ve varlık. (Çev. Cüneyd Köksal) İstanbul: Sufi Kitap.
  • Gazâli (2012). Abidler yolu. (Çev. İlyas İbni Abdullah El- Nihani) İstanbul: Hisar Yayınevi.
  • Gazâli (2013a). Dil belası. (Çev. Muhammed Hakan Öner) İstanbul: Semerkand Gazâli Kitaplığı.
  • Gazâli (2013b ). İhyâ-u Ulumi’d- Din. (Çev. Mehmet Yavuz Şeker) İstanbul: Işık Yayınları.
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Abdullah DURAKOĞLU

Dates

Publication Date : November 21, 2014

Bibtex @ { gefad90480, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2014}, volume = {34}, pages = {211 - 226}, doi = {10.17152/gefd.32829}, title = {Gazali'de Ahlak Eğitimi}, key = {cite}, author = {DURAKOĞLU, Abdullah} }
APA DURAKOĞLU, A . (2014). Gazali'de Ahlak Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 34 (2) , 211-226 . DOI: 10.17152/gefd.32829
MLA DURAKOĞLU, A . "Gazali'de Ahlak Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (2014 ): 211-226 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/6729/90480>
Chicago DURAKOĞLU, A . "Gazali'de Ahlak Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (2014 ): 211-226
RIS TY - JOUR T1 - Gazali'de Ahlak Eğitimi AU - Abdullah DURAKOĞLU Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.17152/gefd.32829 DO - 10.17152/gefd.32829 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 211 EP - 226 VL - 34 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefd.32829 UR - https://doi.org/10.17152/gefd.32829 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Gazali'de Ahlak Eğitimi %A Abdullah DURAKOĞLU %T Gazali'de Ahlak Eğitimi %D 2014 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 34 %N 2 %R doi: 10.17152/gefd.32829 %U 10.17152/gefd.32829
ISNAD DURAKOĞLU, Abdullah . "Gazali'de Ahlak Eğitimi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 / 2 (November 2014): 211-226 . https://doi.org/10.17152/gefd.32829
AMA DURAKOĞLU A . Gazali'de Ahlak Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 34(2): 211-226.
Vancouver DURAKOĞLU A . Gazali'de Ahlak Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 34(2): 226-211.