Year 2017, Volume 37 , Issue 2, Pages 559 - 590 2017-08-21

Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi

Betül ÖZAYDIN ÖZKARA [1] , Hasan ÇAKIR [2]


Bu çalışmanın amacı çevrimiçi ortamda, öğrencilerin problem temelli işbirliğine dayalı çalışma yöntemini ve bireysel çalışma yöntemini kullanımları hakkındaki görüşlerini karşılaştırmaktır. Akdeniz bölgesindeki bir devlet üniversitesinde sekiz haftalık kurs kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmaya 30 meslek yüksekokulu öğrencisi katılmıştır. Çalışmada kuram oluşturma yöntemi kullanılmıştır. Veriler görüşmeler ve yansı raporları ile toplanmıştır. Görüşmeler toplam 24 öğrenci ile dört farklı zamanda gerçekleştirilmiştir. Yansı raporları ise 30 öğrenciden kurs sonunda toplanmıştır.  Analizler açık kodlama, eksenel kodlama ve seçici kodlama ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin işbirliğine dayalı çalışma yöntemine ve bireysel çalışma yöntemine katılımını etkileyen üç ana faktör olduğu belirlenmiştir. Bu değişkenler içten dışa doğru; kişisel yaklaşımlar, oluşan değişiklikler ve ortama bağlı özelliklerdir. Bu değişkenlerin her birinin, doğrudan ya da dolaylı olarak alt katmanını etkilediği belirlenmiştir.

Problem Temelli Öğrenme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme
  • Akarasriworn, C. (2011). Students’ knowledge construction and attitudes toward syncronous videconferencing in an online collaborative problem-based learning environment (Unpublished doctoral dissertation). University of Northern Colorado, Colorado.
  • An, Y. (2006). Collaborative problem-based learning in online environments (Unpublished doctoral dissertation). Indiana University, Indiana.
  • Anderson, T., & Garrison, D. R. (1998). Learning in a networked world: New roles and responsibilities. In C. Gibson (Ed.), Distance learners in higher education (pp. 7–112). Madison, WI: Atwood Publishing.
  • Anderson, T., & Kuskis, A. (2007). Models of Interactions. In M. M.G. (Ed.), Handbooks of Distance Education (Second Edi, pp. 295–309). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Mahwah.
  • Asunka, S. A. (2009). Ghanaian university students’ perceptions of collaborative online learning environments: A case study (Unpublished doctoral dissertation). Columbia University.
  • Atıcı, B., & Gürol, M. (2002). Bilgisayar destekli asenkron işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 27(124), 3–12. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5152/1283 adresinden erişilmiştir.
  • Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: Skills for the future. The Clearing House, 83(2), 39–43.
  • Bridges, E. M. (1992). Problem based learning for administrators. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED347617.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Capdeferro, N., & Romero, M. (2012). Are online learners frustrated with collaborative learning experiences? The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(2), 26–44. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.19173/irrodl.v13i2.1127
  • Carr-Chellman, A., Dyer, D., & Breman, J. (2000). Burrowing through the network wires: does distance detract from collaborative authentic learning? International Journal of E-Learning & Distance Education, 15(1), 39–62. http://ijede.ca/index.php/jde/article/view/197/405 adresinden erişilmiştir.
  • Cheng, X., Wang, X., Huang, J., & Zarifis, A. (2016). An experimental study of satisfaction response: evaluation of online collaborative learning. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(1), 60–78.
  • Cheryl, L. (2003). enGauge 21st century skills: Literacy in the digital age. Napierville, IL and Los Angeles, CA: NCREL and Metiri. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED463753.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Cho, S. K., & Berge, Z. L. (2002). Overcoming barriers to distance training and education. USDLA Journal, 16(1), 16–34. http://emoderators.com/wp-content/uploads/cho.pdf adresinden erişilmiştir
  • Curtis, D. D., & Lawson, M. J. (2001). Exploring collaborative online learning. Journal of Asynchronous Learning Networks, 5(1), 21–34. https://pdfs.semanticscholar.org/30b5/b12979f7b12c758c997509ec82e46abfeea5.pdf adresinden erişilmiştir. Dillenbourg, P., & Schneider, D. (1995). Collaborative learning and the internet. http://tecfa.unige.ch/tecfa/research/CMC/colla/iccai95_11.html adresinden erişilmiştir.
  • Du, J., Ge, X., & Xu, J. (2015). Online collaborative learning activities: The perspectives of African American female students. Computers & Education, 82, 152–161.
  • Ersoy, H. (2009). The preservice teachers’ perceptions about online communication in blended learning: A case study (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Finegold, D., & Notabartolo, A. S. (2010). 21st century competencies and their impact: An interdisciplinary literature review. Transforming the US Workforce Development System, 19–56. 062f821a3fadb89f0cae0aaaaa0ff837d611.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Foshay, R., & Bergeron, C. (2000). Web-based education: A reality check. TechTrends, 44(5), 16–19. Galusha, J. M. (1997). No title barriers to learning in distance education. Interpersonal Computing and Technology Journal, 5(3), 6–14.
  • Gokhale, A. A. (1995). Collaborative learning enhances critical thinking. Journal of Technology Education, 7(1). http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v7n1/gokhale.jte-v7n1.html?ref=Sawos.Org adresinden erişilmiştir.
  • Goold, A., Augar, N., & Farmer, J. (2006). Learning in virtual teams: Exploring the student experience. Journal of Information Technology Education, 5, 477–490. http://jite.informingscience.org/documents/Vol5/v5p477-490Goold183.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Hmelo-Silver, C. E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology Review, 16(3), 235–266.
  • Jonassen, D. H. (1997). Instructional design models for well-structured and III-structured problem-solving learning outcomes. Educational Technology Research and Development, 45(1), 65–94. https://doi.org/10.1007/BF02299613
  • Ku, H. Y., Tseng, H. W., & Akarasriworn, C. (2013). Collaboration factors, teamwork satisfaction, and student attitudes toward online collaborative learning. Computers in Human Behavior, 29(3), 922–929.
  • LeCompte, M. D., & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52(1), 31–60. http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.3102/00346543052001031 adresinden erişilmiştir.
  • Liu, X., Bonk, C., McIntyre, S., & Magjuka, R. (2011). An investigation of flow experience in virtual learning teams. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 8(11), 3–17.
  • McCabe, M. C. (2007). Learning together online: An investigation of the effect of collaborative instruction on students’ demonstrated levels of cognition and self-reported course satisfaction in an online music appreciation course (Unpublished doctoral dissertation). University Of Missouri, Kansas City.
  • McIsaac, M. S., & Gunawardena, C. N. (1996). Distance Education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research for educational communications and technology: a project of the association for educational communications and technology. (pp. 409–437). New York: Simon & Schuster Macmillan.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage Publication.
  • Moallem, M. (2003). An interactive online course: A collaborative design model. Educational Technology Research and Development, 51(4), 85–103. https://doi.org/10.1007/BF02504545
  • Morris, D., & Naughton, J. (1999). The future’s digital, isn’t it? Some experience and forecasts based on the Open University’s technology foundation course. Systems Research and Behavioral Science, 16(2), 147–155. https://doi.org/10.1002/(SICI)1099-1743(199903/04)16:2<147::AID-SRES282>3.0.CO;2-J
  • Morrison, J., Roth McDuffie, A., & French, B. (2015). Identifying Key Components of Teaching and Learning in a STEM School. School Science and Mathematics, 115(5), 244–255.
  • Nelson, L. M. (2009). Collaborative problem solving. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional-design theories and models: A new paradigm of ınstructional theory (pp. 241–269). New York: Lawrence Erlbaum Associates Inc. Publisher.
  • O’Neill, S., Scott, M., & Conboy, K. (2011). A Delphi study on collaborative learning in distance education: The faculty perspective. British Journal of Educational Technology, 42(6), 939–949.
  • Pattanpichet, F. (2011). The effects of using collaborative learning to enhance students’ English speaking achievement. Journal of College Teaching & Learning (Online), 8(11), 1–10.
  • Punch, K. F. (2011). Sosyal araştırmalara giriş. Nicel ve nitel yaklaşımlar. (Çev. Etöz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi. Quiros, O. M. (2006). The effects of online collaborative learning activities on student perception of level of engagement (Unpublished doctoral dissertation). The University of Texas, Austin.
  • Roschelle, J., & Teasley, S. D. (1995). The construction of shared knowledge in collaborative problem solving. In Computer Supported Collaborative Learning. https://doi.org/10.1007/978-3-642-85098-1_5
  • Salas, E., Kosarzycki, M. P., Burke, C. S., Fiore, S. M., & Stone, D. L. (2002). Emerging themes in distance learning research and practice: some food for thought. International Journal of Management Reviews, 4(2), 135–153.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. London: Sage Publications.
  • Thompson, L. (2008). A case study of online collaborative learning in a web -delivered graduate level class (Unpublished doctoral dissertation). University Of Northern Colorado, Colorado.
  • Tinzmann, M. B., Jones, B. F., Fennimore, T. F., Bakker, J., Fine, C., & Pierce, J. (1990). What is the collaborative classroom. http://www.arp.sprnet.org/Admin/supt/collab2.htm adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Journal Section Articles
Authors

Author: Betül ÖZAYDIN ÖZKARA

Author: Hasan ÇAKIR

Dates

Publication Date : August 21, 2017

Bibtex @research article { gefad335352, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2017}, volume = {37}, pages = {559 - 590}, doi = {}, title = {Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi}, key = {cite}, author = {ÖZAYDIN ÖZKARA, Betül and ÇAKIR, Hasan} }
APA ÖZAYDIN ÖZKARA, B , ÇAKIR, H . (2017). Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 37 (2) , 559-590 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/30949/335352
MLA ÖZAYDIN ÖZKARA, B , ÇAKIR, H . "Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 (2017 ): 559-590 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/30949/335352>
Chicago ÖZAYDIN ÖZKARA, B , ÇAKIR, H . "Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 (2017 ): 559-590
RIS TY - JOUR T1 - Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi AU - Betül ÖZAYDIN ÖZKARA , Hasan ÇAKIR Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 559 EP - 590 VL - 37 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi %A Betül ÖZAYDIN ÖZKARA , Hasan ÇAKIR %T Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi %D 2017 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 37 %N 2 %R %U
ISNAD ÖZAYDIN ÖZKARA, Betül , ÇAKIR, Hasan . "Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 / 2 (August 2017): 559-590 .
AMA ÖZAYDIN ÖZKARA B , ÇAKIR H . Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 37(2): 559-590.
Vancouver ÖZAYDIN ÖZKARA B , ÇAKIR H . Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 37(2): 590-559.