Year 2015, Volume 35 , Issue 3, Pages 0 - 0 2015-12-15

Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi

Hilal Gülkılık [1] , Hasan Hüseyin Uğurlu [2] , Nejla Yürük [3]


Matematik eğitiminin başlıca amacı, öğrencilere matematiği anlayarak öğrenecekleri ortamlar sunmaktır. Araştırmalar, bu ortamların matematiksel kavramların çoklu temsillerini içerecek şekilde düzenlenmesi gerektiğini işaret etmektedir. Bu çalışmanın amacı, 10. sınıf öğrencilerinin çoklu temsillerle zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında, düzlem dönüşümlerine yönelik kavramsal anlamalarını, geliştirdikleri iç temsiller kapsamında belirlemektir. Bu amaç gereği öteleme, dönme, yansıma ve homoteti dönüşümlerinin çoklu temsilleriyle çalışan dört 10. sınıf öğrencisiyle, söz konusu dönüşümlere yönelik görev temelli yarı yapılandırılmış birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğrencilerin matematiksel kavramların çoklu temsilleri olan sözel, görsel, cebirsel temsiller ve manipülatiflerle geçirdikleri deneyimlerin kavramsal anlamalarına yön verdiğini göstermektedir. Öğrenciler bu temsilleri kullanarak, kavramlara yönelik uygun iç temsiller geliştirebildikleri ölçüde sağlam bir kavramsal anlama inşa edebilmektedir.

 

Journal Section Articles
Authors

Author: Hilal Gülkılık

Author: Hasan Hüseyin Uğurlu

Author: Nejla Yürük

Dates

Publication Date : December 15, 2015

Bibtex @ { gefad320320, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2015}, volume = {35}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Gülkılık, Hilal and Uğurlu, Hasan Hüseyin and Yürük, Nejla} }
APA Gülkılık, H , Uğurlu, H , Yürük, N . (2015). Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 35 (3) , 0-0 . Retrieved from http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/29790/320320
MLA Gülkılık, H , Uğurlu, H , Yürük, N . "Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (2015 ): 0-0 <http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/issue/29790/320320>
Chicago Gülkılık, H , Uğurlu, H , Yürük, N . "Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (2015 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi AU - Hilal Gülkılık , Hasan Hüseyin Uğurlu , Nejla Yürük Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 35 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi %A Hilal Gülkılık , Hasan Hüseyin Uğurlu , Nejla Yürük %T Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi %D 2015 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 35 %N 3 %R %U
ISNAD Gülkılık, Hilal , Uğurlu, Hasan Hüseyin , Yürük, Nejla . "Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 / 3 (December 2015): 0-0 .
AMA Gülkılık H , Uğurlu H , Yürük N . Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 35(3): 0-0.
Vancouver Gülkılık H , Uğurlu H , Yürük N . Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 35(3): 0-0.